سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد پشت سر سمت چپ

درد پشت سر سمت چپ

درد پشت سر ،درد پشت سر و فشار خون،درد پشت سر و گردن،درد پشت سر سمت چپ،درد پشت سر در کودکان،درد پشت سر ناشی از چیست،درد پشت سر در بارداری،درد پشت سر و حالت تهوع،درد پشت سر نشانه ی چیست؟،درد پشت سر نشانه چیست،درد پشت سر فشار خون،فشار خون بالا و درد پشت سر،درد پشت سر و گردن نشانه چیست،درد پشت سر و گردن سمت چپ

درد پشت سر

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد پشت سر صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.درد پشت سر مشکلی است که گاهی بر اثر بیخوابی یا استرس دچار آن می شویم. اما گاهی این درد به شکل یک مشکل مزمن و نگران کننده در می آید که در ادامه به مهم ترین علت های درد پشت سر اشاره می کنیم.

علت درد پشت سر چیست؟

درد پشت سر علل مختلفی دارد. در بسیاری از موارد درد پشت سر منجر به بروز درد در دیگر بخش های سر هم می شود و یا با رویدادهای خاص شروع می شود. درد پشت سر بر اثر آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است.سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شود. در این حالت حرکت دادن سر معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی بروز کند. رایج ترین آنها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.بهترین درمان برای درد پشت سر ناشی از آرتروز مصرف داروهای ضد التهاب و استفاده از گرما برای کاهش التهاب است.

سردرد پشت سر و گردن

آرتروز: سردرد آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است. آنها اغلب باعث درد در پشت سر و گردن می‌شوند. هر گونه تحرکی معمولا باعث تشدید سردرد می‌شود. این سردرد می‌تواند توسط هر نوع آرتروز ایجاد شود. طرز ایستادن نادرست: وضعیت بد ایستادن یا نشستن نیز می‌تواند باعث درد در پشت سر و گردن شما شود. موقعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت، شانه‌ها و گردن می‌شود و این تنش ممکن است سردرد ایجاد کند. شما ممکن است احساس درد خفیفی در پایه جمجمه خود احساس کنید. بیرون زدگی دیسک: فتق دیسک در ستون فقرات گردن می‌تواند در گردن درد و فشار ایجاد کند. این می تواند یک نوع سردرد به نام سردرد سرویکوژنیک را ایجاد کند. درد به طور معمول در پشت سر شروع می‌شود و احساس می‌شود. همچنین ممکن است در شقیقه‌ها یا پشت چشم نیز احساس شود. علائم دیگر ممکن است ناراحتی در شانه‌ها یا بالای بازو‌ها باشد. سردرد‌های سرویکوژنیک ممکن است هنگامی که شما در حال دراز کشیدن هستند تشدید شود. بعضی از مردم از خواب می‌پرند، زیرا سردرد پشت سر خواب آنها را مختل می‌کند. هنگام دراز کشیدن، ممکن است فشاری مانند وزن روی سرتان احساس کنید. اکسی پیتال نئورولوژی: اکسی پیتال نئورولوژی یک بیماری است که وقتی که اعصابی که از نخاع به پوست سر می رسند، آسیب می بینند رخ می‌دهد. این ناراحتی اغلب با میگرن اشتباه گرفته می شود. اکسی پیتال نئورولوژی باعث درد شدید و تند و تیز می شود که در پایه گردن شروع می شود و به سمت پوست سر حرکت می کند

درد پشت سر ناشی از سردرد تنشی

سر درد تنشی در نتیجه سفت شدن عضلات در ناحیه سر ایجاد می شود. سر درد تنشی می تواند با عواملی ارتباط داشته باشد که می توانند باعث تنش عضلات در ناحیه گردن شوند. برخی از این عوامل شامل کم خوابی و خستگی، سایش دندان ها به یکدیگر، وضعیت نامناسب قرار گرفتن گردن و تشویش یا استرس هستند. این نوع از سر درد معمولاً از پشت سر شروع شده و با احساس گرفتگی و درد در این ناحیه از بدن همراه است. با تکنیک های مختلفی مانند استئوپاتی، کایروپراکتیک، درمان دستی، ماساژ و TMS به درمان سردرد عصبی و تنشی پرداخته و از بروز سردرد در آینده پیشگیری نماید .

درد پشت سر ناشی از سردرد عروقی

این نوع سر درد معمولاً به صورت درد ناشی از گرفتگی و کشش در یک طرف سر احساس می شود. این نوع سر درد می تواند با استرس، تشویش، و کم خوابی ارتباط داشته باشد. به این ترتیب فرد دچار این شرایط ممکن است به این خاطر با حالت تهوع و استفراغ و نیز حساسیت به حرکت، صدا و نور مواجه شود .

درد پشت سر ناشی از سردرد میگرنی

میگرن یک نوع سر درد عروقی عود کننده است. این حالت سر درد بیشتر در بین خانم ها مشاهده شده و کمتر آقایان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. به این ترتیب گاهی اوقات می توان برخی از الگوهای خاص سر درد را در بین خانم ها مشاهده کرد. تقریباً 40% افراد دچار میگرن با درد در پشت سر خود مواجه می شوند. این نوع سر درد می تواند به خاطر مشکلات گردن ایجاد شده و از طریق کاهش تعداد دفعات و شدت درد قابل درمان باشد. علائم سر درد میگرنی بسیار شبیه به سر درد عروقی است .

درد پشت سر ناشی از سردرد گردنی

سر درد گردنی نوع خاصی از سر درد است که در نتیجه مشکلات گردن همچون استرس، قرارگیری نامناسب گردن، حرکت شلاقی یا سایر آسیب دیدگی های مانند آن ایجاد می شود. این شرایط در واقع ریشه در ساختار غیر عادی مهره های گردن دارد. اغلب، این درد به ناحیه بالای کمر، شانه ها، پشت سر، و سایر بخش های سر کشیده می شود .

درد پشت سر ناشی از سردرد سینوسی

سر درد سینوسی به خاطر مشکلات سینوس ها در داخل جمجمه ایجاد می شود. هنگامی که سینوس های پروانه ای ملتهب شده یا دچار عفونت می شوند، این شرایط می تواند باعث ایجاد درد در پشت سر شود. معمولاً سر درد سینوسی در هنگام دراز کشیدن یا خم شدن به جلو تشدید می گردد .

سردرد خوشه ای

سردردهای خوشه ای به ندرت بروز می کنند، اما خیلی دردناک و آزار دهنده هستند. نام سردردهای خوشه ای از بازه های زمانی که رخ می دهند گرفته شده است. افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای حملات مکرر را در بازه های زمانی مختلف تجربه می کنند. این دوره ها یا الگوهای مربوط به حملات سردرد ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد .سردردهای خوشه ای ممکن است باعث درد پشت سر یا اطراف سر شود. این سردردها ممکن است زمانی که دراز می کشید بدتر شود. دیگر علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از :

درد شدید و نفوذ کننده و همراه با سوزش

بیقراری

تهوع

آبریزش بیش از حد از چشم ها

گرفتگی بینی

حساسیت به نور و صدا

درد پشت سر ناشی از نورالژی اکسی پیتال (OCCIPITAL NEURALGIA)

نورالژی اکسی پیتال نوع خاصی از درد است که در هنگام وارد شدن آسیب به اعصاب جمجمه (به نام اعصاب اکسی پیتال)، التهاب، یا تحریک آنها ایجاد می شود. به این ترتیب آسیب دیدگی این اعصاب می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه پشت سر شود. مصرف داروهای استروئیدی، مسدود کردن سیگنال های عصبی و ماساژ درمانی می توانند به کاهش این نوع سر درد و درد در ناحیه پشت سر کمک موثر نمایند .

درد پشت سر ناشی از فلج مغزی اکسسوری (ACCESSORY NERVE PALSY)

فلج مغزی اکسسوری در نتیجه وارد شدن آسیب به عصب اکسسوری ایجاد می شود. هنگامی که این شرایط اتفاق افتد، فرد ممکن است با درد شدید در ناحیه گردن و شانه مواجه شود و این درد می تواند به سمت پشت سر کشیده شود. علاوه بر این بیمار در این شرایط ممکن است احساس کند شانه وی در سمت آسیب دیده گرایش به افتادن دارد .

درد پشت سر ناشی از بیماری پارکینسون

بیش از یک سوم افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از درد در ناحیه پشت سر و گردن خود شکایت می کنند .

درد پشت سر ناشی از کشیدگی یا پیچ خوردن

هرگونه کشیدگی یا پیچ خوردن در عضلات گردن می تواند باعث ایجاد درد شدید در ناحیه گردن شده و به پشت سر کشیده شود. یکی از دلایل اصلی این نوع آسیب دیدگی مربوط به ضربه شلاقی است که در نتیجه تصادف با وسایل نقلیه یا آسیب دیدگی های ورزشی ایجاد می گردد .