سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه پولکی نارگیلی در خانه


طرز تهیه پولکی نارگیلی در خانه


Image result for ?پولکی?‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥


یکی از مشهورترین شیرینی هایی که از اصفهان به سوغات برده میشود پولکی اصفهان است که کنار چای بسیار می چسبد و مزه میدهد . کالری پولکی از قند کمتر است اما این نیاید دلیل شود که در مصرف آن زیاده روی کنید .

 
ارزش غذایی 100 گرم پولکی
چربی کل 1.7 گرم
کلسترول 0 گرم
کربوهیدرات 75.7 گرم
سدیم 2 میلی گرم
قند 74.7 گرم
پروتئین 0.6 گرم

آب نباتی که با آب و شکر تهیه میشودو به سکه و پول کوچک شباهت دارد پولکی نام دارد .یکی از امتیازات پولکی نسبت به قند این است که هم کالری کمتری دارد هم شیرینی آن کمتر است . این روزها پولکی طعم و مزه های مختلفی دارد و همه سلیقه ها را در بر میگیرد . از طعم های آن میتوان به پولکی نعنایی ، پولکی لیمویی ، پولکی نارگیلی و پولکی زعفرانی اشاره کرد .


طرز تهیه پولکی اصفهان


مواد لازم
شکر 1+1/3 پیمانه
آب 1/2 پیمانه
سرکه سفید 8-9 قاشق غذاخوری
زعفران ساییده 1/4 قاشق چایخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری

Image result for ?پولکی?‎

در دو تا سه قاشق غذاخوری آب جوش ، 1/4  قاشق چایخوری زعفران سائیده شده را ریخته و دم می کنیم ، شیرجوش دسته داری انتخاب و در آن آب میریزیم و روی حرارت میگذاریم .  بعد از به جوش آمدن آب  سرکه ، شکر و زعفران دم شده را اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا شکر به طور کامل در آب حل بشود .
هنگام حرارت دادن هرگز نباید مخلوط آب و شکر را با قاشق بهم بزنید . کار صحیح این است که دسته شیرجوش را بگیرید و دورانی بچرخانید تا  شکر را اینگونه در آب حل کنید .برای قوام آمدن مخلوط آب و شکر اجازه بدهید پونزده تا بیست دقیقه بجوشد ، پس از آن کنجد را اضافه و ظرفتان را بچرخانید تا کنجد در تمام مخلوط پحش شود . پس از آن برای اینکه مخلوط رنگ کاراملی به خود بگیرد اجازه دهید پنج دقیقه دیگر بجوشد . کمی آب یخ کنار گذاشته ، مقداری از مخلوط پولکی را در آن بریزید و سپس با دندان امتحان کنید ، اگر مخلوط پولکی ترد شده بود ، آماده شده است و باید مخلوط را  از روی حرارت بردارید اما اگر به دنادن شما چسبید باید بیشتر حرارت ببیند . حالا به فویل نیاز دارید . مقداری فویل برداشته و کف یک سینی را با آن بپوشانید ، مخلوط پولکی را به صورتی که هنوز داغ است و با قاشق به شکل سکه های کوچک روی فویل قرار بدهید . یکی از روش هایی که میتوان با آن متوجه غلظت مناسب پولکی شد این است  که پولکی را روی فویل بریزید و پخش نشود، اگه جاری و روان یود یعنی نیاز دارد غلیظتر شود . پس از سرد شدن پولکی ها میتوان آنها را جدا ساخته و در ظرفی دربسته انها را نگه دارید . از نکات مهم و اصولی در درست کردن پولکی اصفهان این است که بیش ازاندازه نباید حرارت ببیند چون حرارت زیاد موجب طعم تلخ آن میشود . از سرکه سفید باید استفاده کنید . برای شکنندگی و ترد شدن پولکی باید حرارت کافی و مناسب ببیند . حتما باید سرکه سفید را استفاده کنید زیرا باعث شکرک زدن پولکی میشود . مقدار کنجد به دلخواه میتوان کم و زیاد شود.