سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانه انگور سیاه

دانه انگور سیاه

دانه انگور در جدول ,دانه انگور در جدول کلمات,دانه انگور در جدولانه,انگور دانه درشت در جدول,دانه انگور درحل جدول,نام هسته انگور در جدول,نوعی انگور دانه درشت در جدول,هسته انگور در جدول انلاین,معنی دانه انگور در جدول,دانه انگور در حل جدولانه,دانه انگور,دانه انگور سیاه,دانه انگور چند قسمتی است

دانه انگور

هسته انگور سیاه

 شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند.


خواص دانه انگور سیاه

Vitis vinifera هم چنین معروف به Vitis coignetiae دانه های میوه انگور، که زمانی پس از آب گیری میوه دور ریخته می شدند، در حال حاضر منبع تهیه مکمل های غذایی هستند. انگور، نخستین بار حوالی دریاچه خزر کشت می شد و مصرف آن به شکل غذا و نوشیدنی در سراسر کشورهای مدیترانه قبل از نگارش انجیل رواج یافت. یونانیان باستان معتقد بودند انگور دارای فواید فوق العاده ای برای سلامتی است. تاکنون بیش ترین تحقیق درباره دانه انگور، در فرانسه به چاپ رسیده، با این حال دانه انگور همیشه در وهله دوم تجویز می شد. شرکت های تولیدی پس از نایاب شدن پوست بادام زمینی به مصرف دانه انگور پناه بردند. بخش اعظم عصاره دانه انگور که در آمریکا به فروش می رسد تولید یک شرکت ایتالیایی به نام ایندنا است.

روغن دانه انگور سیاه

انگور یکی از میوه‌هایی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد . انگور ممکن است با هسته یا بدون هسته (یا با هسته کوچک) باشد . معمولا بیشتر ما انگور بدون هسته را انتخاب می‌کنیم زیرا خوردن آن راحت‌تر است.اما اگر به‌سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است که انگور با هسته را انتخاب کنید. به گفته محققان خوردن دانه برخی میوه‌ها مانند سیب البته به مقدار بالا می‌تواند سم سیانور در بدن را افزایش دهد؛ درحالی‌که هسته انگور دارای خواص زیادی است.خوردن هسته انگور که کمی طعم تلخی دارد، هیچ ضرری به بدن نمی‌رساند.

انگور سیاه دانه درشت

به طور کلی ما دو نوع انگور داریم؛ انگورهای بدون هسته یا با هسته های بسیار ریز که به آنها انگور «بی هسته» یا «بی دانه» گفته می شود و انگورهای درشت با هسته های نسبتا درشت. روغن کشی از هسته انگورهایی با دانه های درشت انجام می شود. برای این کار باید هسته این انگورها هنگام فرآوری انگور برای تهیه انواع آبمیوه ها از آنها جدا و جمع آوری و بعد با دستگاه ها و روش های مخصوصی روغن آنها گرفته شود. این روغن با بسته بندی مناسبی به بازار فروش راه پیدا می کند.چرا روغن هسته انگور از گران ترین روغن های دنیاست؟ به این دلیل که تولیدکنندگان برای تهیه یک شیشه روغن به تعداد بسیار زیادی هسته انگور نیاز دارند و از آنجا که انگور به اندازه دانه سویا، آفتابگردان یا حتی میوه زیتون کشت نمی شود و فراوان نیست، هزینه های تولید این روغن خیلی بیشتر از سایر روغن هاست. تولیدکننده مجبور است برای داشتن صرفه اقتصادی مناسب، قیمت نهایی محصولش را بالا ببرد پس گران بودن این روغن به دلیل داشتن خواص بیشتر آن نسبت به سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا کانولا نیست.

خاصیت دانه انگور سیاه

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که هسته ی انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می کنید و یا جزو سیگاری های غیرفعال (افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته های آن ‌ها را درنیاورید.

عصاره دانه انگور سیاه

هسته ی انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می کنند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت ‌ها و ارگان ها می شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته ی انگور به مدت 3 روز در بدن فعال می شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می کنند.

خواص روغن دانه انگور سیاه

هسته ی انگور باعث تحریک جریان خون می شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته ی خون) شده و فشارخون را کنترل می کند. فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته ی انگور هستند باعث تقویت رگ‌ های خونی و تصفیه ی خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند مفید است.هسته ی انگور به طور موثری با التهاب ها و عفونت های بدن مقابله می کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوست، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و عفونت ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته ی انگور باعث تمیزی روده ها می شود.هسته ی انگور دوست چشم ‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است. هسته ی انگور همچنین برای مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است.خواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست، پروستات و سینه می شوند.ترکیب‌های موجود در این هسته، ‌کلسترول و خطر بروز تصلب شرائین را نیز کاهش می‌دهد. ضربان قلب را تنظیم می‌کند و خطر حمله قلبی را به حداقل می‌رساند.

انگور سیاه دانه ریز

هسته ی انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود. ترکیبات موجود در هسته ی انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ‌ ها نیز به جریان در می آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه ی سلول‌ های پوست سر شده و از ریزش مو جلوگیری می شود.