سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریزش مو سکه ای ریش

ریزش مو سکه ای ریش

ریزش مو ،ریزش مو سکه ای،ریزش مو به انگلیسی،ریزش مو در زنان،ریزش مو در کودکان،ریزش مو در نوجوانی،ریزش مو مردان،ریزش مو در خواب،ریزش موی سگ،ریزش موی شدید،ریزش مو سکه ای در کودکان،ریزش مو سکه ایی،ریزش مو سکه ای و درمان آن،ریزش مو سکه ای ریش،ریزش مو سکه ای چیست،ریزش مو سکه ای در مردان،ریزش مو سکه ای درمان گیاهی،ریزش مو سکه ای صورت

ریزش مو

ریزش مو سکه ای ریش

ریختن مو از آن دست مشکلات است که ممکن است عوامل مختلفی در آن تاثیر گذار باشد.معمولا ریختن بیشتر از 50 تار مو در طول یک روز و کم پشت شدن کلی موی سر را می توان ریزش مو نامید و می بایست بر اساس نوع مشکل پیش آمده آن را درمان کرد. ریزش معمول موی سر با گذشت زمان و بالا رفتن سن آغاز می شود و یک امر طبیعی است اما اگر روند ریزش طبیعی نباشد می بایست دلیل آن را پیدا کنیم. درمان طاسی و ریزش مو اصولا با توجه به علت ریزش مو تثبیت می شود. به همین منظور در این مقاله چند دلیل عمده ریزش مو را نام می بریم.


ریزش موی سکه ای ریش

سر شما خانه تقریبا 100.000 مو است. هر فولیکول، یک تار مو را تولید می‌کند که سرعت رشد آن نصف اینچ (هر اینچ 2.4 سانتی متر است) در ماه می‌باشد. هر تار مو حدود 2 تا 6 سال به رشد خود ادامه می‌دهد سپس حدود 1 ماه متوقف می‌شود. چرخه‌ی رشد بعدی که شروع می‌شود، آن تار مو می‌ریزد. ریزش مو فقط مخصوص آقایان نیست! چه موهای شما کوتاه باشد و چه بلند، ریزش مو در بانوان نیز همانند آقایانصورت می‌گیرد. این ریزش ممکن است در تمام نقاط باشد یا ممکن است از مرکز سر شروع شده و کم کم وسعت یابد

ریزش موی سکه ای ریش


تلوژن افلوویوم پدیده‌ای است که بعد از بارداری، جراحی‌های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود که روزانه موقع حمام، سشوار کردن و شانه زدن، تعداد زیادی مو از دست بدهید. این پدیده می‌تواند از عوارض جانبی مصرف داروهای ضدافسردگی، بتابلوکرها یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی باشد. در مدت ابتلا به تلوژن افلوویوم، مو سریع‌تر از حد طبیعی از فاز «رشد» به فاز «استراحت» حرکت می‌کند و بعد از آن وارد فاز «ریزش» می‌شود. نشانه‌ها: خانم‌ها معمولا 3 تا 6 هفته بعد از گذراندن یک حادثه‌ی پردغدغه، تلوژن افلوویوم را تجربه می‌کنند و در شدیدترین حالت ممکن است به اندازه‌ی یک مشت مو از دست بدهند. روش تشخیص: آزمایش خاصی برای تشخیص این پدیده وجود ندارد، اما احتمالا پزشک‌تان سؤالاتی درمورد اتفاق‌های اخیر زندگی‌تان می‌پرسد و به برجستگی‌های به شکل باتوم روی پیاز موهایتان توجه می‌کند. این برجستگی‌ها نشان می‌دهند که موی شما چرخه‌ی کامل رشد را طی کرده، اما به‌خاطر استرس، این چرخه، سرعت زیادی داشته است. کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: در موارد خاص مثل بارداری یا عمل جراحی باید صبر کنید تا دوره‌ی ریزش تمام شود. اگر ریزش به‌خاطر داروهایتان است با پزشک‌تان صحبت کنید تا دُز دارو را پایین بیاورد یا دارویتان را عوض کند. اگر هم علت ریزش مو استرس باشد، باید نگرانی‌هایتان را کم کنید.

درمان ریزش مو سکه ای ریش

به طور کلی ریزش مو را می توان به سه نوع تقسیم بندی کرد و هر کدام آن یک دلیل و علتی دارند که عبارتند از: ریزش موی ارثی (آلوپسی آره آتا): ریزش موی ارثی نوع دیگر ریزش مو شدید می باشد که امروزه بسیار شایع شده است و به شکل عامیانهمی توان گفت که یک خصوصیت و یا صفتی است که از نسل قبل به نسل های آینده به ارث رسیده است، به طور کلی ریزش موی ارثی ممکن است برای 65% افراد جامعه به وجود آیند و درصد آن بین مردان و زنان 50 به 50 است ریزش موی ناگهانی (آلوپسی آره آتا): نوع دیگر ریزش مو آلوپسی آره آتا می باشد که به اختصار به آن آلوپسی نیز گفته می شود، در آلوپسی سیستم ایمنی بدن اختلالی در آن ب وجود می آید که طی آن گلبول های سفید مو اشتباها مو را یک عامل بیگانه دانسته و آن را از بین می برند که به شکل آلوپسی آره آتا پچی (ریزش موی سکه ای) – آلوپسی آره آتا توتال (ریزش موی منطقه ای) – آلوپسی آره آتا یونیورسال (ریزش موی کلی) می باشد وسواس کندن مو (آلوپسی تریکوتیلومانیا): سومین نوع ریزش مو یک نوع وسواس است که طی آن فرد با کندن تار موهای خود به آرامش رسیده و تقریبا به شکل مداوم این عمل را انجام می دهد نام علمی این نوع وسواس آلوپسی تریکوتیلومانیا می باشد

ریزش مو سکه ای در ریش

بیشتر مردم روزانه 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهند. اگر تعدادی مو روی لباس یا برس خود پیدا کردید، نگران نباشید. اما اگر این تعداد افزایش پیدا کرد و یا هر زمان متوجه شدید موهایتان کم پشت شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

ریزش موی سکه ای در ریش

آلوپسی آندوژنتیک یا همان ریزش موی ارثی، مهم‌ترین دلیل ریزش مو است. این ژن را ممکن است از طرف خانواده‌ی مادری یا پدری به ارث ببرید و اگر هردوی آنها ریزش مو داشته باشند، احتمال اینکه شما هم این پدیده را تجربه کنید بیشتر می‌شود.علایم: دکتر پاملا جاکوبوویچ (Pamela Jakubowicz)، متخصص پوست، می‌گوید که موهای جلوی سرِ زنانی که ریزش موی ارثی دارند، نازک می‌شود. این مشکل بسیار آرام پیشرفت می‌کند و ممکن است حتی در سن 20 سالگی هم شروع شود. اگر مادرتان این مشکل را داشته باشد بیشتر در معرض آسیب هستید. در برخی موارد این ریزش ممکن است گسترش یابد و کل پوست سرتان را در بر بگیرد. کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: اگر محلول ماینوکسیدیل (روگین) را روزی دوبار روی سرتان بمالید، می‌توانید سرعت ریزش موهایتان را کم کنید. این دارو برای مردان و زنان مناسب است اما زنان باید از یک محلول ضعیف‌تر استفاده کنند تا دچار عوارض جانبی آن نشوند. خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی هم نباید از این محلول استفاده کنند. فیناستراید هم که یک داروی خوراکی است، می‌تواند یک راه‌حل خوب برای آقایان باشد.

درمان ریزش موی سکه ای ریش

ریزش مو تنها یک دلیل مشخص ندارد. یکی از این عوامل می‌تواند استرس و یا سبک زندگی باشد. غذاهایی که مصرف می‌کنید به شدت در روند رشد و ریزش مو تاثیر دارد. ژن شما هم نقشی اساسی در این مورد ایفا می‌کند. گاهی پزشکان قادر به پیدا کردن یک دلیل مشخص نیستند. کارشناسان ریزش مو ابتدا انجام آزمایش‌های هورمونی و تیروئید را به شما پیشنهاد می‌کنند. ریزش مو اغلب بعد از تشخیص علت، قابل درمان است.

علت ریزش موی سکه ای ریش

لوپوس یک بیماری خودایمن مزمن است که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم حمله کند. حدود یک و نیم میلیون نفر این مشکل را دارند و احتمال ابتلای زنان به این بیماری در سنین فرزندآوری بیشتر است. نشانه‌ها: دکتر آرتور وینستین (Arthur Weinstein)، مدیر بخش روماتولوژی بیمارستان مرکزی واشنگتن، می‌گوید: «معمولا لوپوس باعث خستگی شدید، سردرد، زخم دهان و مفاصل دردناک و متورم می‌شود. خیلی از مردم حساسیت و التهاب پوستی را روی برآمدگی بینی‌شان تجربه می‌کنند و نسبت به خورشید حساس‌تر می‌شوند. دیگر نشانه‌ها شامل تب، ورم دست و پا و اطراف چشم، درد قفسه‌ی سینه و کم‌خونی می‌شود، این بیماری می‌تواند علت ریزش شدید مو هم باشد که ممکن است به شکل ملایم بروز کند و موقع حمام یا شانه‌زدن موها رخ بدهد یا اینکه کمی شدیدتر باشد و با ریزش موی دسته‌ای و التهاب پوست سر همراه شود.» چون این نشانه‌ها در خیلی بیماری‌های دیگر هم مشاهده می‌شوند، به لوپوس «مقلد بزرگ» هم می‌گویند. روش تشخیص: متخصص روماتولوژی، مفاصل و بقیه‌ی بافت‌هایتان را برای پیدا کردن نشانه‌های التهاب مثل حرارت، درد، ورم و سرخی بررسی می‌کند. آزمایش خون برای اندازه‌گیری سطح آنتی‌بادی‌های ضدهسته‌ای هم می‌تواند به تشخیص لوپوس کمک کند. همچنین دکتر وینستین می‌گوید که دانشکده‌ی روماتولوژی آمریکا 11 شاخص را برای تشخیص لوپوس معرفی کرده است که داشتن 4 تا از آنها نشان‌دهنده‌ی ابتلا به این بیماری است. هرچند وجود شاخص‌های کمتر همراه با بافت‌برداری پوست، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این بیماری باشد. کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: اگر ریزش موهایتان همراه با درد مفاصل، خستگی و دیگر نشانه‌های لوپوس است به یک متخصص روماتولوژی مراجعه کنید. این بیماری با داروهای خوراکی مثل پردنیزون (Prednisone) قابل درمان است. اگر خارش پوستی هم دارید باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا برای‌تان یک کِرِم موضعی تجویز کند.

درمان ریزش موی سکه ای در ریش

این غده‌ی پروانه‌ای شکل در جلوی گردن شما هورمون‌هایی که فعالیت‌های بدن را بر عهده دارند، ترشح می‌کند. اگر میزان هورمون‌هایی که ترشح می‌کند خیلی زیاد یا کم باشد به روند رشد موها آسیب وارد می‌شود. اما کم پشت شدن موها به ندرت نشانه‌ی مشکلات تیروئیدی است. شما ممکن است وزنتان کم یا زیاد شود یا در برابر سرما و گرما حساس شوید یا متوجه تغییراتی در سرعت ضربان قلب خود شوید که این‌ها مشکلات بارز تیروئیدی هستند!

علت ریزش موی سکه ای در ریش


به گزارش سایت جسارت اگر شما بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشید، بدن شما هورمون‌های مردانه یا اندروژن بیشتری تولید می‌کند. این امر موجب رویش موهای زائد روی پوست و بدن می‌شود در حالی که موهای سر شما شروع به ریزش می‌کند. این بیماری همچنین منجر به مشکلات تخمک گذاری، آکنه و افزایش وزن می‌شود. اما گاهی ریزش مو تنها نشانه واضح آن می‌باشد.

درمان گیاهی ریزش موی سکه ای ریش

این بیماری باعث ریزش مو در نقاط وسیع می‌شود. مقصر خود سیستم دفاعی بدن است چرا که به اشتباه به فولیکول‌های مو حمله می‌کند. در بیشتر موارد آسیب دائمی نیست. این کچلی بعد از 6 ماه با رویش موهای جدید برطرف می‌شود. در برخی موارد شخص تمام موهای سر و بدن خود را از دست می‌دهد اما چنین مواردی به ندرت اتفاق می‌افتد.

درمان ریزش مو سکه ای در ریش

زنانی که در دوران عادت ماهانه خون‌ریزی زیادی دارند یا به اندازه‌ی کافی مواد غذایی خون ساز مصرف نمی‌کنند، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. کمبود آهن زمانی اتفاق می‌افتد که خون به اندازه‌ی کافی گلبول قرمز نداشته باشد. گلبول‌های قرمز وظیفه‌ی اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها را به‌عهده دارند تا انرژی‌شان تأمین شود. نشانه‌ها: کمبود آهن باعث خستگی شدید، ضعف و رنگ‌پریدگی می‌شود. همچنین ممکن است سردرد، مشکل در تمرکز، سردی دست و پا و ریزش مو هم داشته باشید. اگر حرکت سنگین و شدیدی هم انجام بدهید نفس‌تان می‌گیرد. روش تشخیص: برای تشخیص کم‌خونی معمولا مقدار فریتین را اندازه‌گیری می‌کنند، این پروتئین آهن را در بدن‌تان ذخیره می‌کند. ممکن است پزشک‌تان سطح هماتوکریت خون‌تان را هم بررسی کند. این تست نشان می‌دهد که چه میزان از خون‌تان از گلبول قرمز ساخته شده است. کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: مواد غذایی حاوی آهن مثل گوشت، ماهی، سبزیجات، غلاتِ غنی‌شده و لوبیا مصرف کنید. اگر در کنار این غذاها از منابع ویتامین C هم استفاده کنید بهتر است چون به جذب بیشتر آهن کمک می‌کنند. زنها به روزی 18 میلی‌گرم آهن احتیاج دارند که این عدد بعد از یائسگی به 8 میلی‌گرم می‌رسد. با پزشک‌تان مشورت کنید تا اگر لازم است از مکمل‌های آهن استفاده کنید. دکتر فاسکو می‌گوید که می‌توانید از مکمل‌های مخصوص ریزش مو هم استفاده کنید. مواد تشکیل‌دهنده‌ی اصلی این مکمل‌ها ممکن است شامل بیوتین، سیلیس، السیستین و آهن باشند.

درمان ریزش سکه ای مو و ریش

این عفونت یکی از عوامل ریزش مو در زنان است. این بیماری یک تکه کچلی دایره‌ای خارش دار ایجاد می کند. این کچلی ممکن است قرمز و پوست پوست دیده شود. دکتر شما با یکسری داروهای ضد قارچ درمان را انجام می‌دهد. این بیماری از طریق تماس مستقیم به راحتی منتقل می‌شود. پس اعضای خانواده خود را برای یافتن نشانه‌ها حتما چک کنید.

درمان ریزش سکه ای موی سر و ریش

پوست سر ناسالم می‌تواند التهاب پوستی ایجاد کند که رشد مو را با مشکل مواجه می‌کند. بیماری‌های پوستی که به ریزش مو منجر می‌شوند شامل درماتیت سبورئیک (شوره)، پسوریازیس و عفونت‌های قارچی مانند رینگ‌وُرم هستند. نشانه‌ها: دکتر جاکوبوویچ می‌گوید: «درماتیت سبورتئیک باعث ریزش پوسته‌ی سر می‌شود، پس می‌توانید پوسته‌های چرب و زرد را روی شانه‌هایتان یا در موهایتان ببینید. شوره می‌تواند در اثر مخمری به نام مالاسزیا، تغییرات هورمونی یا چربی زیاد پوست سر باشد. پسوریازیس یک بیماری خودایمن است که باعث تعویض بیش از حد سلول‌های پوست سر می‌شود و یک لایه‌ی ضخیم سفید روی پوست سر ایجاد می‌کند که اگر کنده شود، ممکن است باعث خون‌ریزی شود. عفونت قارچی هم در اثر تماس با یک فرد یا حیوانِ مبتلا به‌وجود می‌آید، باعث ایجاد قرمزی روی پوست سر می‌شود و می‌تواند به تمام نقاط آن گسترش یابد.» روش تشخیص: آزمایش فیزیکی پوست سر می‌تواند در تشخیص نوع بیماری کمک کند. کِشت میکروب‌های قارچی و بافت‌برداری از پوسته‌ی سر احتمالا نشان‌دهنده‌ی رینگ‌ورم هستند. کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: هرکدام از این بیماری‌ها روش درمان خاص خود را دارند: شامپو برای درمان شوره، دارو یا نوردرمانی برای پسوریازیس و داروهای ضدقارچ خوراکی برای رینگ‌ورم درمان‌های مرسومی هستند.

علت ریزش سکه ای مو ریش

شاید شما متوجه شده باشید در دوران بارداری موهای شما پرپشت‌تر می‌شود چرا که سطح بالای هورمون‌ها از ریزش موها جلوگیری می‌کند. اما به محض تولد نوزاد همه چیز در بدن به سطح نرمال خود بازمی‌گردد و آن دسته از موها سریعا می‌ریزند. شما ممکن است یکباره کلی مو از دست بدهید. ممکن است 2 سال طول بکشد تا موهای شما به وضعیت نرمال قبل برگردد.

ریزش مو بعلت طاسی منطقه ای

طاسی منطقه‌ای یا آلوپسی آره‌آتا یک بیماری خودایمن است که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله می‌کند. 4?7 میلیون نفر در آمریکا از این بیماری رنج می‌برند و به نسبت مساوی در مردان و زنان رواج دارد. دلیلش ناشناخته است اما ممکن است با استرس و بیماری شروع شود. نشانه‌ها: این بیماری می‌تواند در 3 حالت رخ بدهد. دکتر فاسکو می‌گوید که آلوپسی آره‌آتا معمولا باعث تکه‌های صاف و دایره‌ای طاسی پوست سر، ابرو و پاها می‌شود. کل ریزش موی سر را آلوپسی توتالیس (طاسی کامل) می‌گویند و ریزش موی سایر نقاط بدن آلوپسی یونیورسالیس نام دارد. دکتر فاسکو می‌گوید: «بعضی بیماران می‌گویند قبل از اینکه ناحیه‌ای از بدن‌شان بی‌مو شود چیزی شبیه مور‌مور یا سوزش در آن قسمت حس می‌کردند.» روش تشخیص: مشاهده‌ی الگوی ریزش مو و آزمایش خون برای بررسی میزان ذخیره‌ی آهن و آزمایش‌های هورمونی، می‌توانند در تشخیص این بیماری کمک کنند. کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: دکتر فاسکو می‌گوید: «بیماری آلوپسی آره‌آتا معمولا با کورتیکواستروئید موضعی درمان می‌شود.» در بعضی موارد ماینوکسیدیل (روگین) می‌تواند مشکل را حل کند. کم کردن اضطراب هم خیلی اهمیت دارد.