بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

بی اشتهایی کودکان ،بی اشتهایی کودکان زیر یکسال،بی اشتهایی کودکان زیر دو سال،بی اشتهایی کودکان هنگام دندان دراوردن،بی اشتهایی کودکان یک ساله،بی اشتهایی کودکان بعد از بیماری،بی اشتهایی کودکان،بی اشتهایی کودکان در طب سنتی،بی اشتهایی کودکان 6 ساله،بی اشتهایی کودکان سه ساله،علت بی اشتهایی کودکان زیر یکسال،بی اشتهایی کودک زیر یکسال

بی اشتهایی کودکان

بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

اگر احساس می کنید که کودک شما در غذا خوردن مشکل دارد حتما با پزشک مشورت کنید. اگر رشد او کافی نباشد ممکن است پزشک بخواهد برای او ازمایشاتی برای تشخیص کم خونی, عفونت یا مریضی های مزمن, لوزه سوم, اسم حساسیت, بیماری های روده, انگل یا یبوست درخواست کند. کمتر ممکن است علت کم شدن اشتها عدم تعادل در ترشح غدد, بیماری های قلبی, مشکلات عصبی, اختلالات مغزی یا عقب افتادگی ذهنی باشد. لازم به ذکر است بیشتر بیماری های مزمن نشانه های دیگری بجز کاهش اشتها به همراه دارند


بی اشتهایی کودکان زیر دوسال نی نی سایت

دلایل زیادی برای بی اشتهایی کودک وجود دارد، اما قبل از اینکه به علت های کمبود اشتها در دوره نوپایی و کودکی برپدازیم، بهتر است بدانید که اشتهای طبیعی در کودکان یعنی چه. متخصصان تغذیه معتقدند اگر شما از دو یا سه گروه غذایی خوراکی هایی برای کودک روی میز یا توی سفره می گذارید و او به ازای هر سال از سنش یک قاشق از این غذاها را می خورد و از طرف دیگر وقتی برای معاینه و پر کاردن کارت رشدش مراجعه می کنید وضعیتش طبیعی است، نباید غصه بخورید و نگران شوید چون مشکل نه در اشتهای کودک بلکه در ذهن شماست که از او توقع بیش از حد دارید!

درمان بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

دختر یا پسر کوچولوی شما از روزی که متولد می شود تا پایان سال اول تولد اشتهای فراوانی دارد چون قرار است به سرعت رشد کند اما بعد از آن سرعت رشد و به تبع آن اشتهای کودک هم کمتر می شود چون به جای سالی 12 کیلو قرار است فقط دو یا سه کیلو چاق شود پس دلیلی برای زیاد خوردن وجود ندارد.

علت بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

درست است که کاهش نیاز کودک به کالری و انرژی از دو سالگی به بعد خود به خود اشتهای کودک را کم می کند اما نگرانی های والدین همیشه هم پربیراه نیست و گاهی وقت ها کاهش میل کودک به غذا یک نشانه هشدار است. خب، حالا سوال این جاست که چه زمانی این وضعیت را جدی بگیریم؟ اگر فرزند شما علاوه بر بی میل بودن نسبت به غذا در حال وزن کم کردن است و یا طی سه تا شش ماه گذشته اصلا چیزی به وزنش اضافه نشده، اگر علائمی مانند اسهال، استفراغ، یبوست و… هم با بی اشتهایی همراه است و یا وقتی فرزند شما حاضر نیست غذای تو دهانش را قورت بدهد باید بایک متخصص مشورت کنید.

بی اشتهایی در کودکان زیر دو سال

کمبود آهن یکی از مهمترین عواملی است که می تواند به کم اشتها شدن کودکان منجر شود. با این حال یادتان باشد هر نوع کم اشتهایی کودک ربطی به آنمی یا همان کم خونی فقر آهن ندارد. از دیگر علائم این بیماری می توان به رنگ پریدگی، خستگی و خواب آلودگی و حتی کمی پرخاشگری در کودکان اشاره کرد. خیلی از متخصصان تغذیه و اطفال روی یا همان زینک را درمانی موثر برای بی اشتهایی کودک معرفی می کنند. روی در حبوباتی همچون لوبیا، گوشت مرغ، غلات سبوس دار و… وجود دارد. البته شاید لازم باشد فرزندتان برای مدتی تحت نظر متخصص شربت روی مصرف کند. ویتامین های گروه ب به خصوص ویتامین ب12 هم در تنظیم اشتهای بچه ها اهمیت زیادی دارد. این ویتامین فقط در محصولات حیوانی از جمله لبنیات و گوشت و ماهی وجود دارد و در گیاهان نباید دنبالش بگردید.

دلایل بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

گاهی غذانخوردن از بی‌اشتهایی نیست، بلکه از لجبازی‌ کودک ناشی می‌شود. کودکان بویژه در سه تا شش سالگی از توجه والدین نسبت به تغذیه خود آگاهند و گاه آن را به ابزاری برای لجبازی، مقاومت و گرفتن امتیاز تبدیل می‌کنند. این کار اگر به عادتی دائمی تبدیل نشود برای کودکان، مشکل سوءتغذیه ایجاد نخواهد کرد، چون بالاخره امتناع کودک حدی دارد و اشتهایش بر لجبازی می‌چربد.

دلیل بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

عادات غذایی کودکان از هشت ماهگی شکل می گیرد و پس از آن غذاخوردن با خلق و خو، روابط و رفتارهای کودک پیوند می خورد. به این معنا که از آنها تاثیر می پذیرد و برای مثال ممکن است به دلیل لجبازی یک غذا یا خوراکی خاص را نخورد. بالطبع رفتارهای والدین بویژه مادران در اوایل دوره شکل گیری عادات تغذیه ای کودک در نحوه تغذیه وی در سال های بعد موثر است.

علت بی اشتهایی در کودکان زیر دو سال

– هر نوع بیماری یا داروی مصرفی ای که موجب زخم های دهان، تغییرحس چشایی کودک، کاهش اشتها، تهوع و استفراغ شود و البته وجود تب خفیف نیز موجب کاهش اشتهای کودک می شود. در طول دوران مریضی یا نقاهت، به دلیل کمتر شدن فعالیت کودک، وی اشتهای کمتری نسبت به غذا خوردن پیدا می کند ولی نگران نباشید بازسازی بدن کودکان بسیار سریع است. پس از مریضی با مراقبت بیشتر، کودک شما به راحتی به وضعیت اولیه باز می گردد. فقط باید مراقب باشید، کمبود غذایی او به سوء تغذیه نیانجامد که اثرات مخرب آن به سختی جبران پذیر است. شما با مشورت کردن با پزشکتان (هر 2-3 ماه یکبار)، در صورت نبودن این علائم و اطمینان از عدم وجود انگل در روده های کودکتان، می توانید مطمئن شوید که دلیل بی اشتهایی او مریضی نیست.

بی اشتهایی کودک زیر دو سال


– ممکن است روده های کودک، به یک نوع ماده غذایی مثل پروتئین موجود در گندم (گلوتن) حساسیت داشته باشد. از این رو مواد غذایی به راحتی جذب دیواره روده نمی شود. و یا در اثر مصرف یک ماده غذایی خاص، در بدنش عوارض خاصی به وجود آید که موجب ترس کودک از غذا و غذا خوردن شود. برای اطمینان از عدم وجود چنین حالتی، برنامه غذایی و میزان مصرف هر غذا را در طول مدت 3 هفته یادداشت کنید به این ترتیب متوجه خواهید شد چه غذاهایی را دوست ندارد. چه غذاهایی ، با چه فرم و چه حرارتی (با کدام مواد اولیه) را بهتر می خورد. به این ترتیب برنامه غذایی که برای کودک تعیین خواهید کرد، بر اساس علایق او و به روش جانشینی خواهد بود.

درمان بی اشتهایی کودکان زیر دوسال در طب سنتی

– گاهی غذای کافی و مقوی در اختیار کودک نیست و گاهی والدین، مواد غذایی سالم، نظیر سبزیجات شسته و پوست کنده، میوه های شسته و آماده خوردن، دانه ها و مغزهای مقوی مثل آجیل، لبنیات تازه و … را در اختیار کودک قرار نمی دهند و در عوض به عنوان میان وعده، به او شیرینی و شکلات و یا تنقلاتی می دهند که کالری زیاد دارد و محتوی مواد مغذی کمی است.

درمان بی اشتهایی کودکان زیر دوسال نی نی سایت

– یک مشاجره خانوادگی، یا وجود مشکلی در بین اعضاء دیگر خانواده بر غذا خوردن کودکان، خصوصاً کودکان باهوش تأثیر بسزایی دارد. اجبار کودک به خوردن، و ترساندن او از پدرش یا هر قدرت دیگری و تهدید کودک برای غذا ندادن به خاطر عمل زشتی که انجام داده است همه از این مقوله اند. یکی از عوامل مهم در ایجاد بی اشتهایی، اختلالات و ناراحتی های روانی و غیر ارگانیک است. اضطراب، افسردگی، روابط غلط و نامناسب خانوادگی، کمبود محبت و عکس العمل های عاطفی نامناسب از جمله این علل می باشند.

درمان بی اشتهایی در کودکان زیر دو سال

یکی از شایع ترین علت های کاهش اشتها در کودکان فقر اهن است که به راحتی و با انجام ازمایش ساده خون یا هموگلوبین قابل تشخیص است. فقر اهن در مدت کوتاهی و با مصرف شربت در کودکان زیر نظر پزشک برطرف می شود. بعد از اینکه اشتهای کودک به حالت عادی برگشت باید بیشتر مراقب مقدار آن در رژیم غذایی او بود.