سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرفه کودکان زیر یک سال

سرفه کودکان زیر یک سال

سرفه کودکان ,سرفه کودکان زیر یک سال,سرفه کودکان در خواب,سرفه کودکان زیر دو سال,سرفه کودکان در شب,سرفه کودکان طب سنتی,سرفه کودکان هنگام خواب

سرفه کودکان , سرفه کودکان زیر یک سال , سرفه کودکان در خواب , سرفه کودکان زیر دو سال

سرفه کودکان زیر یک سال

سرفه کودکان معمولا همراه با سرماخوردگی در آنان رخ می دهد. اما شما به عنوان پدر یا مادر، هر زمانی که کودک تان سرفه می‌کند، احساس درماندگی می‌کنید. شب‌ها خواب نه به چشم شما می‌آید و نه به چشم فرزندتان. سرفه مداوم نشان‌دهنده‌ی وجود یک عامل تحریک‌کننده در گلو است. در اغلب موارد، سرفه‌های مرتبط با سرماخوردگی می‌توانند با داروهای طبیعی کنترل شوند.


درمان سرفه کودک زیر یک سال

بدن از سرفه کردن برای از بین بردن مخاط اضافی که ممکن است مجاری تنفسی را مسدود کرده باشد، استفاده می‌کند. یک کودک ممکن است به علت احساس سوزش در گلو، عفونت، سرماخوردگی، آلرژی یا آسم و برخی اختلالات دیگر سرفه کند. نوع سرفه‌ی فرزند شما، توسط علت بروز آن تعیین می‌شود.

درمان خانگی سرفه کودکان زیر یک سال

سرفه خشک معمولا به علت سرماخوردگی یا آنفولانزا رخ می‌دهد. این نوع سرفه همچنین ممکن است به علت عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی مانند برونشیت، آسم یا آلرژی ایجاد شده توسط عوامل مضر مثل دود سیگار رخ دهد.

سرفه خلط دار کودکان زیر یک سال

سیاه‌سرفه به عنوان پرتوزیس نیز شناخته می‌شود و شبیه به سرفه خشک ناشی از سرماخوردگی است. با این حال، این نوع سرفه ممکن است حتی پس از بهبودی آنفلوآنزا هم ادامه بیابد و بعد از مدتی بدتر شود. این مشکل معمولا به حملات مکرر سرفه می‌انجامد و سبب می‌شود که کودک (یا بزرگسال) به سختی تنفس کند و در هنگام نفس کشیدن خس‌خس کند.

برای درمان سرفه کودکان زیر یک سال

این نوع سرفه نتیجه‌ی وجود موکوس (مخاط) یا مایعات بیش از حد است که سبب مسدود شدن مجاری تنفسی در گلو می‌شوند. سرفه مرطوب معمولا به از بین رفتن مایع اضافی از ریه‌ها کمک می‌کند.

شربت سرفه برای کودکان زیر یک سال

این سرفه ناشی از نوعی عفونت ویروسی است که مسیر تنفسی فوقانی را مسدود می‌کند و موجب سرفه‌ی خاصی می‌شود، طوری که انگار یک فوک در حال عوعو کردن است.

درمان سرفه در کودکان زیر یک سال

هنگامی که کودک شما سرفه‌ی همراه با خس‌خس داشته باشد، ممکن است هنگام تنفس صدای سوت‌مانندی از گلویش خارج می‌شود. این نوع سرفه زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری هوایی مسدود و باریک شده باشند.

داروی سرفه برای کودکان زیر یک سال

ماساژ همیشه سبب می‌شود که کودک احساس بهتری پیدا کند. این کار بدن را تحریک می‌کند تا خود را به طور کامل درمان کند. ماساژ توئینا را همیشه می‌توانید برای درمان سرفه کودکان استفاده کنید، صرف نظر از این‌که فرزند شما چه نوع سرفه‌ای دارد، خشک، مرطوب، پارس‌مانند و یا مزمن. – کودک را با روغن خردل گرم و سیر ماساژ بدهید. – حتما ابتدا روغن و سیر را با هم حرارت بدهید تا تاثیرشان بیش‌تر شود. – همچنین، کف دست و پای کودک را ماساژ دهید تا راحت‌تر بخوابد.

درمان سرفه در کودک زیر یک سال

بدن در زمان استراحت سریع‌تر بهبودی می‌یابد. اگر فرزند شما سرفه مداوم دارد، او را در خانه نگه دارید تا تمام روز را استراحت کند. استرس کار مدرسه، رفتن به مدرسه و هر گونه آلرژن در خارج از خانه می‌تواند سرفه را تشدید کند. همچنین، از آن‌جایی که سرفه میکروب را در محیط اطراف گسترش می‌دهد، نگه داشتن او در خانه برای جلوگیری از سرایت عفونت به بچه‌های دیگر کار بسیار درستی است. – شما می‌توانید فرزند خود را سرگرم فعالیت‌های آرام مانند رنگ‌آمیزی یا نقاشی کنید یا اجازه دهید او بازی ویدئویی مورد علاقه‌ی خود را انجام دهد. – همچنین می‌توانید یک کتاب برای او بخوانید یا با یکدیگر پازل بازی کنید. – چرت زدن هم یک ایده‌ی عالی است اگر کودک‌تان دوست دارد.

سرفه کودکان

اگر کودک شما سرفه‌ی مرطوب داشته باشد، و در عین حال بینی و مجاری تنفسی‌اش مسدود شده‌ باشد، استنشاق بخار می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد. هوای گرم بخار کمک می‌کند تا مخاط موجود در مجاری تنفسی شل شوند و از بدن خارج شوند. – آب را در یک کاسه بجوشانید. شما همچنین می‌توانید ظرف را با آب داغ پر کنید. – چند قطره روغن اوکالیپتوس را به آب اضافه کنید و اجازه دهید کودک شما بخار را از طریق بینی اشتنشاق کند. در صورتی که از آب جوش در یک کاسه استفاده می‌کنید، کودک خود را کمی دور از آن نگه دارید. – شما همچنین می‌توانید آب گرم را در حمام باز کنید، ‌در را ببندید و اجازه بدهید چند دقیقه دوش باز باشد. این کار فضای حمام را با بخار پر می‌کند و سبب می‌شود سرمارخوردگی کودک تسکین بیابد.

سرفه کودکان زیر دو سال

1- یکی از علل شایع سرفه مزمن در کودکان، بیماری آسم است. بیماری آسم، با توجه به التهابی که در راه‌های هوایی کودک ایجاد می کند، باعث سرفه مزمن می‌شود که این مساله با عفونت تنفسی ویروسی (مثل سرماخوردگی) تشدید خواهد شد. این نوع سرفه در خواب و بیداری وجود دارد و معمولا شب ها، موقع فعالیت و در هوای سرد تشدید می‌شود. 2- از علل دیگر سرفه مزمن کودکان، درگیری سینوس‌ها (سینوزیت) است که گاهی سرفه مزمن می‌تواند تنها علامت عفونت سینوس ها باشد. در کودکان مصرف خودسرانه داروهای ضد سرفه توصیه نمی‌شود، چون این امر می‌تواند برای کودک بسیار خطرناک باشد 3- رینیت آلرژیک (حساسیت تنفسی) یا آلرژی‌های فصلی یا تب یونجه که معمولا در بهار و تابستان و پاییز دیده می‌شود نیز می‌تواند باعث سرفه مزمن شود. 4- از علل دیگر سرفه مزمن برگشت محتویات معده به گلو است که بیماری ریفلاکس (ترش کردن غذا) نام دارد و نیاز به درمان پزشکی دارد. 5- عفونت‌های سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی نیز هر کدام به نوعی باعث سرفه مزمن می‌شوند. 6- تماس با دود سیگار و آلاینده‌های محیطی مثل دود‌ حاصل از سوختن چوب و مواد سوختی نیز از علل دیگر سرفه مزمن در کودکان هستند.

سرفه کودکان در شب

طی یک مطالعه 40 کودک – با سن متوسط 9 سال- با مشکل سرفه مزمن (سرفه آنها بیش از 8 هفته طول کشیده است) مورد بررسی قرار گرفتند. هیچ کدام از این کودکان در معرض دخانیات نبوده یا تولد زودرس نداشتند (این دو فاکتور نقش موثری در سرفه دارد). محققان این مطالعه، به این نتیجه رسیدند که آلرژی، رفلاکس معده و آسم در 90 درصد موارد، از دلایل اصلی سرفه مزمن در کودکان هستند. این یافته می تواند کمک موثری در رابطه با درمان سرفه مزمن کودکان باشد.

سرفه کودکان در خواب

فرزندتان چند روزی است که علائم سرماخوردگی دارد اما همچنان تب دارد و سرفه می‌کند. سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا علل بروز سرفه همراه با تب هستند. سرفه کودک به همراه تب و آبریزش بینی احتمالا سرماخوردگی معمولی است، اما سرفه به همراه تب 39 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر گاهی اوقات سینه پهلو است، به ویژه هنگامی که تنفس تند و ضعیف باشد. روش های درمان: خوردن عسل و مصرف شلغم برای درمان سرفه همراه با تب توصیه می شود.

سرفه کودکان طب سنتی

فضای خشک و دارای رطوبت کم سبب می‌شود که مخاط در گلو و مجاری تنفسی بماند. این امر باعث تحریک گلو و منجر به بروز سرفه خشک می‌شود. استفاده از یک دستگاه رطوبت‌ساز ممکن است سرفه را درمان نکند، اما می‌تواند آن را کمی کاهش دهد. در واقع، این یک راه موثر برای ممانعت از سرفه کردن فرزند شما در هنگام شب است. – دستگاه بخور سرد سبب می‌شود که راه‌های تنفسی کودک مرطوب و پاک بماند. – صبح‌ها پنجره را باز کنید تا رطوبت از بین برود و از رشد کپک در اتاق جلوگیری شود.

سرفه کودکان همراه با تب

ویکس حاوی روغن‌های گیاهی و رایحه‌ای است که می‌تواند باعث رفع انسداد مجاری تنفسی کودک شود. برای استفاده از ویکس جهت کاهش سرفه‌ همراه با خس‌خس و سرفه‌ی مرطوب مطابق با روش زیر عمل کنید: – مقداری ویکس بردارید و قفسه‌ی سینه‌ی کودک را با استفاده از آن ماساژ دهید. ویکس را روی ناحیه‌ی تنفسی فوقانی که در اثر مخاط مسدود شده‌است، پخش کنید. – شما همچنین می‌توانید ویکس را در ناحیه‌ی پشت، گردن، و بینی بمالید. – ویکس را داخل بینی و اطراف چشم استفاده نکنید. گاهی کودک ممکن است احساس سوزش ناچیز و کمی داشته باشد اما در نهایت احساس بهتری خواهد داشت.