سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده


غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

Image result for ?سیب زمینی?‎


تهیه غذای سریع با سیب زمینی 

1. خورش سیب زمینی

خورش سیب زمینی یکی از خورش‌های دارای تنوع بالاست که با مرغ، گوشت و بدون گوشت درست می‌شود. اما از آنجا که پختن گوشت زمانبر است، خورش سیب زمینی با مرغ و بدون گوشت به عنوان یک غذای ساده با سیب زمینی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در تهیه خورش سیب زمینی با مرغ از سینه مرغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز استفاده می شود در حالیکه خورش سیب زمینی بدون گوشت با استفاده از سیب زمینی، پیاز، پودر بادام و انواع ادویه جات درست می‌شود.  
 
خورش سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی
 

غذای سریع با سیب زمینی و پنیر

1. سوفله سیب زمینی

برای تهیه یک غذای سریع با سیب زمینی، سوفله سیب زمینی را امتحان کنید. ماده اصلی در تهیه هر نوع سوفله تخم مرغ است و راز پف کردن سوفله، جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ و زدن آن‌ها به صورت جداگانه است، به گونه‌ای که سفیده پف کرده و آهاری شود. مواد اصلی در تهیه سوفله سیب زمینی عبارتند از انواع پنیر مانند پنیر پارمزان و پنیر چدار، گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده و سیب زمینی.  
 
سوفله سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی
 

2. گراتن مرغ و سیب زمینی

گراتن مرغ و سیب زمینی  یک نوع غذای سریع با سیب زمینی است که از ترکیب مرغ و سیب زمینی درست شده و روی آن با ترکیبی از تخم مرغ، شیر و پنیر پوشانده می شود. این غذا در ظرف مخصوصی با دیواره کوتاه و در فر یا روی اجاق گاز درست می‌شود و در همان ظرف همراه با سس کچاپ سرو می‌گردد. 
 
گراتن مرغ و سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی


غذای سریع با سیب زمینی پخته 

1. سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری همراه با تخم مرغ آبپز یک غذای سریع با سیب زمینی است که می‌تواند به عنوان وعده غذایی شام سرو شود. سیب زمینی تنوری به دو روش قابل تهیه است: سیب زمینی تنوری در فر و سیب زمینی تنوری در قابلمه.
 
سیب زمینی تنوری غذای سریع با سیب زمینی
 

2.  سالاد الویه

یکی از انواع غذای سریع با سیب زمینی سالاد الویه است که در تهیه آن از سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور، مرغ یا ژامبون و سس مایونز استفاده می‌شود. برخی نیز بسته به ذائقه خود مقداری ذرت و نخود فرنگی پخته به آن اضافه می‌کنند. با تزیین این غذا به شکل‌های زیبا می‌توان یک میان وعده مناسب برای جشن‌هایی مانند جشن تولد درست کرد یا به عنوان یک پیش غذای خوشمزه در میهمانی‌ها از آن استفاده کرد. هرچند ساندویچ آن، به عنوان غذا برای بیرون بردن نیز کاربرد دارد.
 
سالاد الویه غذای سریع با سیب زمینی
 

غذای سریع با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

1. کتلت سیب زمینی

برای تهیه یک غذای ساده با سیب زمینی که برای شام یا به عنوان غذا برای بیرون بردن مناسب باشد، کتلت سیب زمینی را فراموش نکنید. این غذای خوشمزه که در میان خردسال و بزرگسال محبوب و پرطرفدار است از ترکیب سیب زمینی با پیاز، گوشت چرخ کرده و تخم مرغ درست می‌شود و معمولا با نان باگت، گوجه فرنگی و خیار شور به صورت ساندویچ سرو می‌شود.
 
کتلت سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی


2. تاس کباب

تاس کباب با گوشت چرخ کرده یکی از غذا‌های سنتی است که از ترکیب سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یا گوشت قیمه درست می‌شود. ولی اگر قصد درست کردن یک غذای ساده با سیب زمینی را دارید، باید از گوشت چرخ کرده در تهیه آن استفاده کنید. چون همانطور که می‌دانید پختن گوشت گوسفندی تکه‌ای حداقل 3 ساعت زمان می‌برد، ولی زمان مورد نیاز برای پختن گوشت چرخ کرده حداکثر 30 دقیقه است.
 
تاس کباب غذای سریع با سیب زمینی
 

غذای سریع با سیب زمینی و پیاز

1. اشکنه

اشکنه سیب زمینی یکی دیگر از انواع غذای ساده با سیب زمینی است که از ترکیب پیاز، تخم مرغ و سیب زمینی درست می‌شود. این غذای ساده و سبک هم برای نهار و هم برای شام گزینه مناسبی است و در کمتر از 40 دقیقه آماده می‌شود.

اشکنه غذای سریع با سیب زمینی
 

2. دمپخت گوجه

دمپخت یکی از غذا‌های خوشمزه‌ای‌ است که طرفداران زیادی دارد و یک نوع آن دمپخت گوجه و سیب زمینی است. این غذا از ترکیب برنج با سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز درست می‌شود و ظرف مدت یک ساعت آماده می‌شود. دمپخت گوجه یک نوع غذای ساده با سیب زمینی است که به عنوان نهار یا شام و با انوع ترشیجات سرو می‌شود.
 
دمپخت گوجه غذای سریع با سیب زمینی


3. پوره سیب زمینی با پیاز داغ

پوره سیب زمینی با پیاز داغ یک نوع غذای سریع با سیب زمینی است که در کمتر از 30 دقیقه آماده می‌شود. عطر و بوی پیاز داغ و نعنا باعث طعم و مزه مطلوب این غذا شده، همچنین کره، روغن گیاهی، شیر یا خامه برای بهتر کردن بافت پوره و همچنین نمک، فلفل سیاه یا هر ادویه دلخواه دیگری را می‌توان برای بهبود طعم و مزه به آن اضافه کرد.
 
پوره سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی

غذا با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با سیب زمینی و گوجه,غذا با سیب زمینی شیرین,غذا با سیب زمینی و پیاز,غذا با سیب زمینی سرخ کرده,غذا با سیب زمینی ابپز,غذا با سیب زمینی پخته شده,غذا با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و قارچ و پنیر,غذایی با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و قارچ و گوشت چرخ کرده,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا بدون فر,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,انواع غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,تهیه غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی آبپز و پنیر پیتزا