سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه فلافل لبنانی تند

 

طرز تهیه فلافل لبنانی تند


فلافل خانگی | طرز تهیه فلافل خانگی بسیار لذیذ به روش مصری و لبنانی - دلبرانه

 

فلافل یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این غذای خوشمزه به چند دلیل از محبوب ترین غذاهای خاورمیانه می باشد، از دلایل محبوبیت فلافل می توان به سرعت پخت ، قیمت بسیار ارزان و گیاهی بودن آن اشاره کرد. البته به دلیل همین محبوبیت ورژن های بسیاری از فلافل ایجاد شده است، مثلا کسانی که می خواهند فلافل را به صورت کم کالری تر مصرف کنند، می توانند فلافل را به جای سرخ کردن در روغن فراوان درون فر درست کنند، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

 


 

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

نخود300 گرم

پیاز2 عدد متوسط

تخم گشنیز1 قاشق چایخوری

پودر زیره سبز یا سیاه1 قاشق چایخوری

سیر3 حبه

جعفری50 گرم

سیب زمینی1 عدد کوچک

لیمو ترش1 عدد متوسط

زردچوبه و روغنبه اندازه کافی

نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

ادویه فلافل1 قاشق چایخوری

دستور پخت فلافل

مرحله اول

برای تهیه فلافل بازاری خوشمزه اولین مرحله خیساندن نخودها می باشد که هر چقدر این زمان بیشتر باشد ، در پایان پخت فلافل بهتری خواهید داشت. حداقل زمانی که برای خیساندن نخودها باید اختصاص دهید 6 ساعت می باشد.

مرحله دوم

خیساندن نخودها علاوه بر اینکه باعث می شود نخودها نرم شوند، کمک می کند که نفخ شان نیز برطرف شود. آماده کردن مایه فلافل خیلی راحت است فقط کافیست پس از اینکه نخود به خوبی خیسانده شد آنرا به همراه دیگر مواد میکس کنیم.

مرحله سوم

برای این منظور نخود خیسانده شده را به همراه جعفری ، سیر ، پیاز ، پودر تخم گشنیز ، سیب زمینی و زیره داخل میکسر یا چرخ گوشت بریزید تا مایه فلافل به صورت یکدست میکس شود. اضافه کردن جعفری به فلافل اختیاری است.

مرحله چهارم

ولی اگر می خواهید فلافل خوشمزه تر و شکیل تری داشته باشید توصیه می کنیم از این سبزی معطر استفاده کنید. آشپزهای حرفه ای توصیه می کنند برای تهیه مایه فلافل از چرخ گوشت استفاده شود زیرا میکسر یا مخلوط کن مواد را کاملا پوره می کند.

مرحله پنجم

پوره کردن نخود باعث می شود فلافل در زمان سرخ کردن از هم باز شود ولی زمانی که مایه فلافل چرخ شود به صورت کامل له نمی شود. پس از اینکه مایه فلافل را چرخ یا میکس کردید آب لیمو ترش را بگیرید و با توری آنرا صاف کنید.

مرحله ششم

سپس آب لیمو ترش صاف شده را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه ، ادویه مخصوص فلافل و زردچوبه به مایه فلافل اضافه کنید. در این مرحله پس از اضافه کردن طعم دهنده ها یک مرتبه دیگر مایه فلافل را چرخ یا میکس کنید.

مرحله هفتم

پس از چرخ کردن یا میکس کردن مجددا، مایه فلافل را حدود 5 دقیقه مانند مایه کباب کوبیده با دست ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شود ( مایه فلافل پس از آماده شدن باید کمی شُل باشد و نباید خیلی سفت باشد ).

مرحله هشتم

یک نکته مهم در این مرحله این است که اگر مایه فلافل شما زیاد است می توانید آنرا داخل کیسه فریزر قرار داده و در فریزر قرار دهید و در زمان دلخواه استفاده کنید. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد ، بهتر است آنرا حدود یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم تر شود.

مرحله نهم

البته اگر زمان کافی برای این کار ندارید می توانید مستقیما در همین مرحله فلافل ها را سرخ کنید. یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و به حدی روغن داخل آن بریزید که فلافل ها در روغن شناور باشند.

مرحله دهم

یکی از نکات مهم برای سرخ کردن فلافل همین است زیرا فلافل مانند کتلت نیست که آنرا در روغن کم سرخ کنید. در این مرحله قالب فلافل زن را از مایه فلافل پر کنید و با پشت قاشق مایه را خوب فشار دهید تا در هنگام سرخ کردن از هم باز نشود.

مرحله یازدهم

به اندازه ای که جا می شود فلافل قالب بزنید و داخل روغن بریزید و اجازه دهید فلافل ها به آرامی مغز پخت شوند. یکی از نکات مهم هنگام سرخ کردن فلافل حرارت زیر ظرف است ، اگر حرارت را زیاد کنید تا فلافل ها سریعتر بپزند ، روغن خیلی سریع می سوزد و سیاه می شود.

مرحله دوازدهم

ضمن اینکه اطراف فلافل های شما سرخ می شود و داخل شان خام خواهد ماند. پس در سرخ کردن فلافل ها به هیچ وجه عجله نکنید. پس از اینکه فلافل ها سرخ شدند آنها را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله سیزدهم

پس از اینکه روغن اضافی فلافل ها خارج شد آنها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان باگت ، گوجه فرنگی ، خیارشور و کاهوی خرد شده سرو کنید. در کنار فلافل می توانیم از سس انبه یا سس کچاپ استفاده کنیم.

فلافل ساندویچی و بازاری

اگر بخواهید فلافل شما مانند فلافلی ها یا ساندویچی ها شود باید چند نکته کوچک اما کاربردی را رعایت کنید. اول اینکه مهم ترین راز خوشمزه تر شدن فلافل های بیرونی استفاده از پیاز زیاد و مقدار کمی سیب زمینی به همراه طعم دهنده هایی مثل ادویه مخصوص فلافل ، زیره و تخم گشنیز است. دوم اینکه ساندویچی ها ابتدا مواد فلافل را با چرخ درشت یک بار چرخ می کنند سپس طعم دهنده ها را اضافه می کنند و یک مرتبه دیگر مایه فلافل را با چرخ ریز چرخ می کنند. این کار باعث می شود نخود فلافل ریز شود ولی به طور کامل له نشود. همانطور که در بالا اشاره کردیم پوره کردن مایه فلافل احتمال باز شدن آن هنگام سرخ کردن را بالا می برد.

ادویه مخصوص فلافل

فلافل با ادویه های متنوعی تهیه می شود و معمولا هر آشپزی از فرمول مخصوص خودش برای طعم دهی به فلافل استفاده می کند. توصیه ما ترکیبی از فلفل سیاه، نعناع خشک، ریحان خشک، مرزه خشک، ترخان خشک و پودر گل سرخ می باشد.

پوک و پفکی شدن فلافل

یکی از دلایلی که فلافل بعضی ساندویچی ها پوک و پفکی می شود این است که به مایه فلافل خود جوش شیرین یا پکینگ پودر اضافه می کنند که همین امر باعث تر شدن بیش از حد فلافل ها می شود. جوش شیرین زیان های زیادی برای بدن دارد و توصیه نمی شود که از آن استفاده کنید اما می توانید برای پفکی شدن فلافل های خود کمی پکینگ پودر به مایه فلافل اضافه کنید.

فلافل کنجدی

در صورتی که می خواهید مانند برخی فلافلی ها فلافل های شما هم کنجدی شوند می توانید مقداری کنجد سفید به مایه فلافل خود اضافه کنید. البته می توانید با یک روش دیگر هم فلافل های خود را کنجدی کنید ، به این صورت که در زمان سرخ کردن فلافل ها انها را در بشقاب حاوی کنجد بغلتانید سپس در روغن بیندازید و سرخ کنید.

فلافل با گوشت چرخ کرده

اگر دوست دارید فلافل را با گوشت چرخ کرده تهیه کنید برای مقدار مواد موجود در این دستور حدود 100 تا 200 گرم گوشت چرخ کرده اضافه کنید. مراحل پخت و آماده سازی تفاوتی ندارد و باید فلافل ها کمی بیشتر در روغن بمانند تا گوشت به خوبی پخته شود.

سس مخصوص فلافل

فلافل معمولا به همراه سس کچاپ تند یا سس انبه سرو می شود. البته در برخی ساندویچ ها نوعی سس سفید دست ساز هم در کنار فلافل سرو می شود. برای تهیه سس های کچاپ و انبه در منزل می توانید از آموزش های زیر استفاده کنید.

 

طرز تهیه فلافل خانگی,طرز تهیه فلافل ساده,طرز تهیه فلافل لبنانی,طرز تهیه فلافل خانگی ساده,طرز تهیه فلافل با سیب زمینی,طرز تهیه فلافل ساده برای 4 نفر,طرز تهیه فلافل خیابانی,طرز تهیه فلافل بوشهری


غذا با مرغ و سیب زمینی و پنیر پیتزا


غذا با مرغ و سیب زمینی و پنیر پیتزا


Image result for ?مرغ قلقلی?‎


آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥


همانطور که میدانید زمان پخت گوشت مرغ نسبت به گوشت های دیگر کوتاهتر است و میتوان با مرغ غذاهای سریعی تهیه کرد . از انواع غذاهایی که میتوان با مرغ درست کرد میتوان به فیله مرغ ،  استیک مرغ ، کیک مرغ ، شینسل مرغ ، کوکوی مرغ ، مرغ سوخاری اشاره کرد . شما میتوانید با مرغ در مدت زمان کمی غذا آماده کنید .

حالا زمان معرفی یک میان وعده ی خوشمزه و عالی و یک خوراک لقمه ای خوش طعم به نام مرغ قلقلی است . این میان وعده به شکل سرد و برای تفریح و پیک نیک هم غذا و میان وعده خوشمزه و مناسبی است . وقتی که برای آماده سازی مواد اولیه این غذا میگذارید حدودا ده دقیقه میشود و زمانی که صرف پختن آن میشود بیست دقیقه است .


مواد لازم برای تهیه این میان وعده عالی

 

 

 

مواد لازم
سینه مرغ بدون پوست 2 عدد
پیاز ریز خرد شده 2 عدد
ساقه کرفس ریز خرد شده 1/2 ساقه
سیر له شده 1 حبه
سویا سس 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
کنجد 1 قاشق چایخوری
پیازچه 100 گرم

 


Image result for ?مرغ قلقلی?‎


طرز تهیه مرغ قلقلی :


در ابتدا گوشت مرغ را به اندازه و تیکه های دو سانتی خرد کنید . مرغ را به مدت دو تا سه دقیقه داخل روغنی که حرارت داده و  گرم کرده اید سرخ کنید تا حسابی طلایی شود . سپس مرغ را از تابه خارج کنید و کناری بگذارید . حالا نوبت آن است که سیر ، پیاز و کرفس را داخل تابه ریخته و دو تا سه دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند . حالا زمان استفاده از غذاساز رسیده است . مرغ ، سیر ، کرفس و پیاز را داخل غذاساز ریخته و حسابی خرد کنید . تخم مرغ به اضافه یک قاشق غذاخوری سویا سس رقیق را به آن اضافه و به مقدار لازم  نمک و فلفل بزنید . مایه به دست آمده را به شکل گلوله های گرد یک اندازه درست کنید . روغنی که در داخل تابه باقی مانده را گرم کنید و مرغ های گلوله ای را کم کم  داخل روغن تفت دهید تا طلایی بشوند .زمان سرخ شدن مرغ های قلقلی چهار تا پنج دقیقه است . پیازچه های پاک شده را به قطعات پنج سانتی برش و دو دقیقه تفت دهید تا نرم شود .مرغ های قلقلی را در ظرف بکشید و سرو کنید . سویا سس را با کنجد مخلوط و به عنوان سس کنار غذا مصرف کنید.


 


طرز تهیه پولکی نارگیلی در خانه


طرز تهیه پولکی نارگیلی در خانه


Image result for ?پولکی?‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥


یکی از مشهورترین شیرینی هایی که از اصفهان به سوغات برده میشود پولکی اصفهان است که کنار چای بسیار می چسبد و مزه میدهد . کالری پولکی از قند کمتر است اما این نیاید دلیل شود که در مصرف آن زیاده روی کنید .

 
ارزش غذایی 100 گرم پولکی
چربی کل 1.7 گرم
کلسترول 0 گرم
کربوهیدرات 75.7 گرم
سدیم 2 میلی گرم
قند 74.7 گرم
پروتئین 0.6 گرم

آب نباتی که با آب و شکر تهیه میشودو به سکه و پول کوچک شباهت دارد پولکی نام دارد .یکی از امتیازات پولکی نسبت به قند این است که هم کالری کمتری دارد هم شیرینی آن کمتر است . این روزها پولکی طعم و مزه های مختلفی دارد و همه سلیقه ها را در بر میگیرد . از طعم های آن میتوان به پولکی نعنایی ، پولکی لیمویی ، پولکی نارگیلی و پولکی زعفرانی اشاره کرد .


طرز تهیه پولکی اصفهان


مواد لازم
شکر 1+1/3 پیمانه
آب 1/2 پیمانه
سرکه سفید 8-9 قاشق غذاخوری
زعفران ساییده 1/4 قاشق چایخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری

Image result for ?پولکی?‎

در دو تا سه قاشق غذاخوری آب جوش ، 1/4  قاشق چایخوری زعفران سائیده شده را ریخته و دم می کنیم ، شیرجوش دسته داری انتخاب و در آن آب میریزیم و روی حرارت میگذاریم .  بعد از به جوش آمدن آب  سرکه ، شکر و زعفران دم شده را اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا شکر به طور کامل در آب حل بشود .
هنگام حرارت دادن هرگز نباید مخلوط آب و شکر را با قاشق بهم بزنید . کار صحیح این است که دسته شیرجوش را بگیرید و دورانی بچرخانید تا  شکر را اینگونه در آب حل کنید .برای قوام آمدن مخلوط آب و شکر اجازه بدهید پونزده تا بیست دقیقه بجوشد ، پس از آن کنجد را اضافه و ظرفتان را بچرخانید تا کنجد در تمام مخلوط پحش شود . پس از آن برای اینکه مخلوط رنگ کاراملی به خود بگیرد اجازه دهید پنج دقیقه دیگر بجوشد . کمی آب یخ کنار گذاشته ، مقداری از مخلوط پولکی را در آن بریزید و سپس با دندان امتحان کنید ، اگر مخلوط پولکی ترد شده بود ، آماده شده است و باید مخلوط را  از روی حرارت بردارید اما اگر به دنادن شما چسبید باید بیشتر حرارت ببیند . حالا به فویل نیاز دارید . مقداری فویل برداشته و کف یک سینی را با آن بپوشانید ، مخلوط پولکی را به صورتی که هنوز داغ است و با قاشق به شکل سکه های کوچک روی فویل قرار بدهید . یکی از روش هایی که میتوان با آن متوجه غلظت مناسب پولکی شد این است  که پولکی را روی فویل بریزید و پخش نشود، اگه جاری و روان یود یعنی نیاز دارد غلیظتر شود . پس از سرد شدن پولکی ها میتوان آنها را جدا ساخته و در ظرفی دربسته انها را نگه دارید . از نکات مهم و اصولی در درست کردن پولکی اصفهان این است که بیش ازاندازه نباید حرارت ببیند چون حرارت زیاد موجب طعم تلخ آن میشود . از سرکه سفید باید استفاده کنید . برای شکنندگی و ترد شدن پولکی باید حرارت کافی و مناسب ببیند . حتما باید سرکه سفید را استفاده کنید زیرا باعث شکرک زدن پولکی میشود . مقدار کنجد به دلخواه میتوان کم و زیاد شود.


غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده


غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

Image result for ?سیب زمینی?‎


تهیه غذای سریع با سیب زمینی 

1. خورش سیب زمینی

خورش سیب زمینی یکی از خورش‌های دارای تنوع بالاست که با مرغ، گوشت و بدون گوشت درست می‌شود. اما از آنجا که پختن گوشت زمانبر است، خورش سیب زمینی با مرغ و بدون گوشت به عنوان یک غذای ساده با سیب زمینی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در تهیه خورش سیب زمینی با مرغ از سینه مرغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز استفاده می شود در حالیکه خورش سیب زمینی بدون گوشت با استفاده از سیب زمینی، پیاز، پودر بادام و انواع ادویه جات درست می‌شود.  
 
خورش سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی
 

غذای سریع با سیب زمینی و پنیر

1. سوفله سیب زمینی

برای تهیه یک غذای سریع با سیب زمینی، سوفله سیب زمینی را امتحان کنید. ماده اصلی در تهیه هر نوع سوفله تخم مرغ است و راز پف کردن سوفله، جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ و زدن آن‌ها به صورت جداگانه است، به گونه‌ای که سفیده پف کرده و آهاری شود. مواد اصلی در تهیه سوفله سیب زمینی عبارتند از انواع پنیر مانند پنیر پارمزان و پنیر چدار، گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده و سیب زمینی.  
 
سوفله سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی
 

2. گراتن مرغ و سیب زمینی

گراتن مرغ و سیب زمینی  یک نوع غذای سریع با سیب زمینی است که از ترکیب مرغ و سیب زمینی درست شده و روی آن با ترکیبی از تخم مرغ، شیر و پنیر پوشانده می شود. این غذا در ظرف مخصوصی با دیواره کوتاه و در فر یا روی اجاق گاز درست می‌شود و در همان ظرف همراه با سس کچاپ سرو می‌گردد. 
 
گراتن مرغ و سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی


غذای سریع با سیب زمینی پخته 

1. سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری همراه با تخم مرغ آبپز یک غذای سریع با سیب زمینی است که می‌تواند به عنوان وعده غذایی شام سرو شود. سیب زمینی تنوری به دو روش قابل تهیه است: سیب زمینی تنوری در فر و سیب زمینی تنوری در قابلمه.
 
سیب زمینی تنوری غذای سریع با سیب زمینی
 

2.  سالاد الویه

یکی از انواع غذای سریع با سیب زمینی سالاد الویه است که در تهیه آن از سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور، مرغ یا ژامبون و سس مایونز استفاده می‌شود. برخی نیز بسته به ذائقه خود مقداری ذرت و نخود فرنگی پخته به آن اضافه می‌کنند. با تزیین این غذا به شکل‌های زیبا می‌توان یک میان وعده مناسب برای جشن‌هایی مانند جشن تولد درست کرد یا به عنوان یک پیش غذای خوشمزه در میهمانی‌ها از آن استفاده کرد. هرچند ساندویچ آن، به عنوان غذا برای بیرون بردن نیز کاربرد دارد.
 
سالاد الویه غذای سریع با سیب زمینی
 

غذای سریع با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

1. کتلت سیب زمینی

برای تهیه یک غذای ساده با سیب زمینی که برای شام یا به عنوان غذا برای بیرون بردن مناسب باشد، کتلت سیب زمینی را فراموش نکنید. این غذای خوشمزه که در میان خردسال و بزرگسال محبوب و پرطرفدار است از ترکیب سیب زمینی با پیاز، گوشت چرخ کرده و تخم مرغ درست می‌شود و معمولا با نان باگت، گوجه فرنگی و خیار شور به صورت ساندویچ سرو می‌شود.
 
کتلت سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی


2. تاس کباب

تاس کباب با گوشت چرخ کرده یکی از غذا‌های سنتی است که از ترکیب سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یا گوشت قیمه درست می‌شود. ولی اگر قصد درست کردن یک غذای ساده با سیب زمینی را دارید، باید از گوشت چرخ کرده در تهیه آن استفاده کنید. چون همانطور که می‌دانید پختن گوشت گوسفندی تکه‌ای حداقل 3 ساعت زمان می‌برد، ولی زمان مورد نیاز برای پختن گوشت چرخ کرده حداکثر 30 دقیقه است.
 
تاس کباب غذای سریع با سیب زمینی
 

غذای سریع با سیب زمینی و پیاز

1. اشکنه

اشکنه سیب زمینی یکی دیگر از انواع غذای ساده با سیب زمینی است که از ترکیب پیاز، تخم مرغ و سیب زمینی درست می‌شود. این غذای ساده و سبک هم برای نهار و هم برای شام گزینه مناسبی است و در کمتر از 40 دقیقه آماده می‌شود.

اشکنه غذای سریع با سیب زمینی
 

2. دمپخت گوجه

دمپخت یکی از غذا‌های خوشمزه‌ای‌ است که طرفداران زیادی دارد و یک نوع آن دمپخت گوجه و سیب زمینی است. این غذا از ترکیب برنج با سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز درست می‌شود و ظرف مدت یک ساعت آماده می‌شود. دمپخت گوجه یک نوع غذای ساده با سیب زمینی است که به عنوان نهار یا شام و با انوع ترشیجات سرو می‌شود.
 
دمپخت گوجه غذای سریع با سیب زمینی


3. پوره سیب زمینی با پیاز داغ

پوره سیب زمینی با پیاز داغ یک نوع غذای سریع با سیب زمینی است که در کمتر از 30 دقیقه آماده می‌شود. عطر و بوی پیاز داغ و نعنا باعث طعم و مزه مطلوب این غذا شده، همچنین کره، روغن گیاهی، شیر یا خامه برای بهتر کردن بافت پوره و همچنین نمک، فلفل سیاه یا هر ادویه دلخواه دیگری را می‌توان برای بهبود طعم و مزه به آن اضافه کرد.
 
پوره سیب زمینی غذای سریع با سیب زمینی

غذا با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با سیب زمینی و گوجه,غذا با سیب زمینی شیرین,غذا با سیب زمینی و پیاز,غذا با سیب زمینی سرخ کرده,غذا با سیب زمینی ابپز,غذا با سیب زمینی پخته شده,غذا با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و قارچ و پنیر,غذایی با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و قارچ و گوشت چرخ کرده,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا بدون فر,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,انواع غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,تهیه غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی آبپز و پنیر پیتزا


طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ


طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ


Related image


روش اول: طرز تهیه سوپ مرغ و رشته


به منظور تهیه این سوپ برای سه الی چهار نفر، به دو ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
پیاز یک عدد متوسط
سینه مرغ یک عدد
آب مرغ 5 الی 6 لیوان
هویج 2 عدد متوسط
رشته فرنگی یک لیوان
نخودفرنگی 150 الی 200 گرم
جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری
برگ بو یک عدد
روغن، نمک و فلفل به میزان لازم

 

نکته:

اگر از نخود فرنگی خام استفاده می‌کنید، باید آن را بپزید. برای این منظور نخودفرنگی را از غلاف خارج کرده و بشویید. سپس آن‌ها را در قابلمه بریزید و به آن آب اضافه کنید تا سطح نخودفرنگی‌ها را بپوشاند و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد. پس از پخت، نخودفرنگی‌ها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

 

دستور تهیه:

  1. مرغ را خرد کرده و بشویید. سپس آن را با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا یکی دو جوش بزند. مرغ را در آبکش بریزید تا آب آن برود، با اینکار بوی نامطبوع مرغ از بین می‌رود.
  2. پیاز را ریز خرد کرده و سرخ کنید.
  3. قبل از آنکه پیاز کاملا سرخ شود، هویج را درشت رنده بزنید و به آن اضافه کنید.
  4. پیاز داغ و هویج را همراه با مرغ، برگ بو، فلفل و آب مرغ روی حرارت قرار دهید تا مرغ بپزد.
  5. پس از آنکه مرغ پخت، آن را از قابلمه خارج کرده، ریش ریش کنید و استخوان‌های آن را جدا کنید.
  6. رشته فرنگی را اضافه کنید و 10 دقیقه صبر نمایید.
  7. سپس مرغ ریش ریش شده، نخودفرنگی و جعفری خرد شده را اضافه کنید.
  8. درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا سوپ جابیفتد.
سوپ مرغ آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

 

روش دوم: طرز تهیه سوپ مرغ و سبزی

 

به منظور تهیه این نوع سوپ مرغ برای سه الی چهار نفر، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، احتیاج دارید.
 
مواد لازم
هویج متوسط 2 عدد
سیب زمینی متوسط 2 عدد
مرغ 400 گرم
سیر 2 حبه
پیاز یک عدد بزرگ
جعفری، تره و گشنیز 2 قاشق غذاخوری
روغن، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
 

شیوه طبخ:

  1. مرغ را به همان شیوه‌ای که یاد شده خرد کرده و بشویید و پس از یکی دو جوش آب آن را دور بریزید.
  2. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و با مقداری روغن سرخ کنید.
  3. هویج رنده درشت یا نگینی خرد شده را اضافه کنید. هویج را به پیاز داغ اضافه کرده و اندکی تفت بدهید.
  4. مرغ را همراه با پنج لیوان آب  به هویج و پیاز اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ کاملا بپزید.
  5. سیب زمینی را نگینی خرد کنید و زمانی که مرغ نیم پز شد، به سوپ مرغ اضافه نمایید.
  6. زمانی که مرغ پخت آن را از قابلمه خارج کرده و استخوان های مرغ را جدا کنید. سپس گوشت مرغ را ریش ریش کنید.
  7. سبزی، نمک، فلفل و زردچوبه را به سوپ اضافه کنید.
  8. پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه سوپ آماده است.
  9. در آخر مرغ ریش ریش شده را نیز به سوپ اضافه کنید.

 

روش سوم: طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ


نوع دیگری از سوپ مرغ با قارچ تهیه می‌شود، به منظور تهیه این نوع سوپ برای دو نفر، به دو ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز است.
 
مواد لازم
هویج یک عدد متوسط
پیاز 2 عدد
قارچ 6 الی 8 عدد متوسط
سینه مرغ یک چهارم
شیر 2 لیوان
آرد 4 قاشق غذاخوری
کره 4 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده نصف قاشق غذاخوری
روغن؛ نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم
 
شیوه پخت:
  1. مرحله نخستی که در اولین شیوه پخت سوپ ذکر شد را انجام دهید.
  2. یک پیاز را درشت رنده کنید و همراه با مرغ و مقداری آب روی حرارت قرار دهید. آب مرغ باید به اندازه‌ای باشد که پس از پخت نصف لیوان آب مرغ داشته باشید.
  3. آب مرغ را از صافی رد کنید و کنار بگذارید.
  4. گوشت مرغ را ریش رش کنید.
  5. یک عدد پیاز را نگینی خرد و سرخ کنید.
  6. هویج را درشت رنده کنید.
  7. هویج را به پیاز داغ اضافه کنید و اندکی تفت دهید.
  8. قارچ‌ها را حلقه‌ای خرد کرده و به پیاز داغ و هویج اضافه کنید تا آب قارچ گرفته شود.
  9. شیر را با یک لیوان آب مخلوط کرده و به قارچ اضافه کنید.
  10. پس از آنکه سوپ مرغ شروع به جوشیدن کرد، حرارت آن را کاهش دهید تا روی حرارت ملایم به آرامی بپزد.
  11. آب مرغ و ادویه‌ها را نیز به سوپ اضافه کنید.
  12. کره را در ماهیتابه قرار دهید تا ذوب شود و آرد را به آن اضافه کنید. تفت دهید و دائما آرد و کره را بهم بزنید تا مخلوط یکدست شود و خامی آرد گرفته شود.
  13. آرد را به سوپ اضافه کنید و بهم بزنید تا ته نگیرد.
  14. در آخر مرغ ریش ریش شده را نیز به سوپ اضافه کنید.
  15. زمانی که سوپ به غلظت دلخواه رسید، آماده است. هنگام سرو برای تزیین آن از جعفری خرد شده استفاده کنید.
 
 
این نوع از سوپ مرغ را باید داغ سرو کنید. زیرا وقتی که سرد شود کره موجود در آن سفت خواهد شد، بنابراین اگر از قبل این سوپ را آماده کرده اید، هنگام سرو حتما آن را گرم کنید.
این سوپ‌ها را به عنوان پیش غذا و غذای اصلی می‌توانید استفاده کنید. اگر سوپ مرغ به عنوان پیش غذا سرو می‌شود، بسته به اینکه غذای اصلی چقدر پرکالری یا کم کالری است، نوعی از این سوپ را انتخاب کنید که افراد پس از میل کردن آن احساس سیری نکنند و بتوانند از غذای اصلی نیز لذت ببرند.

طرز تهیه سوپ مرغ با رشته,طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی,طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ,طرز تهیه سوپ مرغ و جو,طرز تهیه سوپ مرغ با ورمیشل,طرز تهیه سوپ مرغ با برنج,طرز تهیه سوپ مرغ ساده,طرز تهیه سوپ مرغ با جو پرک,طرز تهیه سوپ مرغ با رشته سوپی,طرز تهیه سوپ مرغ با رشته و سبزی,سوپ مرغ و جو,سوپ مرغ و جو پرک,سوپ مرغ و قارچ,سوپ مرغ برای سرماخوردگی,سوپ مرغ و ورمیشل,سوپ مرغ و سبزیجات,سوپ مرغ سرماخوردگی,سوپ مرغ و رشته


طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه ای

 


طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه ای


Image result for ?اسکندر کباب?‎


طرز تهیه اسکندر کباب


مواد لازم
گوشت فیله گوساله یا گوسفند 900 گرم
پیاز خرد شده بزرگ 2 عدد
روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری
ارگانوی خشک 2 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
خمیر فلفل قرمز 1 قاشق غذاخوری
آب  2 فنجان
گوجه فرنگی متوسط 3 عدد
فلفل دلمه سبز 2 عدد
نان پیتا 6 تکه
ماست ساده 2 فنجان

دستور تهیه:
  1. دو عدد پیاز را خرد کرده و همراه با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 2 قاشق چایخوری ارگانوی خشک، 2 قاشق چایخوری فلفل قرمز، کمی نمک و فلفل سیاه در غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیری یکدست درآیند.

  2. گوشت را به قطعات 5 سانتی‌متری خیلی نازک برش بزنید و در کاسه بزرگی بریزید. سپس مخلوط پیاز را به آن اضافه کرده و چنگ بزنید تا قطعات گوشت کاملا به آن آغشته شوند.

  3. روی ظرف حاوی گوشت را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید یک شب در یخچال بماند. اگر فرصت کافی ندارید می‌توانید 2 ساعت گوشت را در یخچال استراحت دهید تا مزه دار شود. ولی هرچه زمان مزه دار کردن گوشت بیشتر باشد، نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

  4. روغن زیتون را در تابه‌ای ریخته و به مدت 5-3 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن گرم شود.

  5. وقتی روغن داغ شد، 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و 1 قاشق غذاخوری خمیر فلفل قرمز به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس برای مزه دار شدن، مقداری نمک و فلفل سیاه در تابه بریزید. اگر خمیر فلفل قرمز در دسترس ندارید به جای آن از یک قاشق دیگر رب گوجه فرنگی و یک پینچ پودر فلفل قرمز استفاده کنید.

  6. مواد داخل تابه را خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود، سپس 2 فنجان آب در تابه بریزید. حرارت را کمی زیاد کنید تا مخلوط به جوش آید و اجازه دهید 7-5 دقیقه بجوشد.

  7. سپس حرارت را کم کنید و فرصت دهید سس 20-10 دقیقه بجوشد تا غلیظ شود. در این فاصله گاهی سس را هم بزنید تا ته نگیرد.

  8. فر را روی حرارت 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
  9. کمی روغن زیتون در یک تابه بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس گوشت مرنیت شده را در تابه بریزید و گوشت را 2 دقیقه سرخ کنید. تکه‌های گوشت را برگردانید و 2 دقیقه دیگر در روغن سرخ کنید.

  10. برای چند دقیقه به تفت دادن گوشت ادامه دهید. 3 عدد گوجه و 2 عدد فلفل دلمه‌ای سبز را خرد کرده، گوشت درون تابه را در یک طرف جمع کنید و گوجه و فلفل دلمه‌ای خرد شده را در طرف دیگر تابه بریزید.

  11. حدود 5 دقیقه به پختن مواد روی حرارت بالا ادامه دهید تا گوشت بپزد.
  12. 6 تکه نان نازک پیتا را در سینی فر قرار داده و حدود 5 دقیقه در فر از قبل گرم شده بگذارید تا تکه‌های نان گرم شوند.

  13. پس از اینکه تکه‌های نان گرم شدند، آن‌ها را از فر خارج کرده و هر تکه نان را در بشقابی قرار دهید. سپس مقداری از کباب را وسط نان بریزید.

  14. پس از قرار دادن کباب روی نان، مقداری از سس گوجه فرنگی را روی کباب بریزید. موقع سرو، 1 قاشق سرپر ماست ساده کنار بشقاب بریزید و غذا را به صورت داغ سرو کنید.

 

نکته: اسکندر کباب را با گوشت گوساله یا گوسفند تازه که نه خیلی پر چرب باشد و نه بدون چرب درست کنید.


طرز تهیه اسکندر کباب,طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده,طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه ای,طرز تهیه دونر کباب,طرز تهیه دونر کباب رستورانی,طرز تهیه دونر کباب ترکیه ای,طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه,طرز تهیه اسکندر کباب ترکی,,اسکندر کباب استانبول,اسکندر کباب در تهران,اسکندر کباب در آنکارا,اسکندر کباب ایران کوک,اسکندر کباب خوب,اسکندر کباب ترکی,اسکندر کباب ترکیه ای,اسکندر کباب ترکیه,اسکندر کباب در ترکیه,تهیه اسکندر کباب ترکیه


طرز تهیه حلوا خرمایی رولتی


طرز تهیه حلوا خرمایی رولتی


Image result for ?حلوا خرما?‎

مواد لازم برای تهیه حلوا خرما


به منظور تهیه این نوع حلوا، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز دارید.
 
مواد لازم
آرد 170 گرم
خرما 250 الی 300 گرم
کره 100 گرم
روغن مایع یک سوم لیوان
پودر هل یا دارچین یک قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده یک قاشق چایخوری
گلاب نصف لیوان

 

چند نکته:

  • حتما از آرد گندم استفاده کنید. آرد‌هایی که برای شیرینی پزی استفاده می‌شوند، برای تهیه حلوh مناسب نیستند.
  • آرد را قبل از استفاده حتما الک کنید.
  • از خرماهای شهدداری که نرم است برای تهیه این حلو استفاده کنید.


طرز تهیه حلوا خرما


  1. ابتدا هسته خرماها را جدا کنید.
  2. سپس خرماهای بدون هسته را چرخ کنید یا با استفاده از گوشتکوب له کنید.
  3. آرد را بدون روغن اندکی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد.
  4. اکنون روغن و کره را به آرد اضافه کنید و دائما بهم بزنید، تا آرد گلوله نشود.
  5. وقتی آرد سرخ شد، خرما را اضافه کنید. مرتب بهم بزنید تا خرما و آرد کاملا یک دست شوند.
  6. در آخر گلاب، پودر هل و زعفران دم کرده را اضافه کنید.
  7. زمانی که تمام مواد کاملا ترکیب شدند، حلوا خرما آماده است.
حلوا آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

نکته: ترک خوردن حلو دو علت می‌تواند داشته باشد، یا شهد خرما زیاده بوده است یا مقدار روغنی که استفاده کرده‌اید، کم بوده است.

حلو خرما بافت منسجمی دارد و به راحتی به شکل دلخواه درمی‌آید، از اینرو برای سرو آن شیوه‌های متفاوتی را می‌توانید به کار ببرید. ساده‌ترین راهکار برای سرو این حلوا، این است که آن را در سینی پهن کنید و با پشت قاشق روی آن طرح بیندازید.

پس از آنکه حلوا خنک شد، می‌توانید از آن توپ‌های کوچکی درست کنید و در پودر نارگیل، پودر گردو یا پودر پسته بغلتانید و سرو کنید. حتی می‌توانید هرکدام از توپ‌های حلوایی را به یکی از این مواد پودری آغشته کنید تا رنگ‌های متفاوتی داشته باشند.
غنچه‌های خشک گل محمدی نیز برای تزیین این حلوا کاربرد فراوانی دارند، می‌توانید آن‌ها را به شکل‌های مختلفی مانند بته جقه و ... روی حلوا قرار دهید یا دور حلوا را با آن تزیین کرده و سرو کنید.

همانطور که می‌دانید شکر مضرات زیادی دارد. این ماده با کلاژن و لاستین که باعث جوانی و شادابی پوست هستند، ترکیب می‌شوند و پوست را خشک و مستعد چین و چروک می‌کنند. علاوه بر این، شکر ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کبد چرب و دیابت را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بهتر است تا می‌توانیم این ماده غذایی مضر را از برنامه غذایی خود حذف کنید و به این ترتیب به سلامت خود و عزیزانمان کمک کنیم.

برای تهیه حلوا به مقدار نسبتا زیادی شکر نیاز است و برای بعضی مراسم نیز حتما باید حلوا سرو شود. حلوا خرما ظاهری به مراتب بهتر از حلوای آرد گندم دارد، به علاوه به دلیل استفاده از خرما به جای شکر، نه تنها سالم‌تر است، بلکه طعم بهتری را نیز دارد. حلوا به عنوان دسر نیز تهیه می‌شود، در اینصورت نیز می‌توانید با جایگزین کردن خرما به جای شکر، علاوه بر حذف این ماده غذایی مضر، از دسری لذیذ و خوشمزه نیز لذت ببرید.

طرز تهیه حلوا خرمایی,طرز تهیه حلوا خرمایی بوشهری,طرز تهیه حلوا خرمایی رولتی,طرز تهیه حلوا خرمایی مجلسی,طرز تهیه حلوا خرمایی خوشمزه,طرز تهیه حلوا خرمایی ساده,طرز تهیه حلوا خرمایی توپی,طرز تهیه حلوا خرمایی رولی,طرز تهیه حلوا خرمایی با شیر,طرز تهیه حلوا خرمایی با ارد,حلوا خرما مجلسی,حلوا خرمایی بوشهری,حلوا خرمایی رولتی,حلوا خرما رولتی,حلوا خرمایی بوشهر,حلوا خرمایی رولی,حلوا حلوا خرمایی شیرازی,تزیین حلوا و خرما مجلسی


طرز تهیه ترشی پیاز بنفش


طرز تهیه ترشی پیاز بنفش


Image result for ?ترشی پیاز?‎

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز سفید


به منظور تهیه این ترشی به مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
پیاز 2 کیلوگرم
نعناع یک کیلوگرم
سیر 500 گرم
نمک و سرکه به میزان لازم

 

چند نکته:

  • از پیازهای ریز و سفید استفاده کنید.
  • به جای نعناع تازه می‌توانید از دو الی سه قاشق سوپخوری نعناع خشک و نرم نیز استفاده کنید.
 

طرز تهیه ترشی پیاز سفید


  1. ابتدا نعناع را تمیز کرده و کاملا بشویید.
  2. نعناع شسته شده را در آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شوند.
  3. پوست سیر را بگیرید.
  4. سیر و نعناع را چرخ کنید و آب اضافی آن را دور بریزید.
  5. پوست پیازها را بگیرید.
  6. اکنون در شیشه‌ای که آن را شسته اید و کاملا خشک شده است، یک ردیف پیاز اضافه کنید.
  7. در ردیف بعد مقداری نعناع و نمک بریزید.
  8. همین ترتیب را تا پر شدن شیشه ادامه دهید.
  9. در انتها مقداری سرکه اضافه کنید تا تمام شیشه پر شود.
  10. درب شیشه را محک ببندید.

چند نکته:

  • یکی از نکات مهم در تهیه ترشی، کیفیت سرکه است. سرکه‌ای که استفاده می‌کنید باید خالص و بدون آب باشد. اگر از خالص بودن سرکه مطمئن نیستید، پیش از تهیه ترشی، سرکه را روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید تا چند جوش بزند و اگر آب در آن است، تبخیر شود، سپس صبر کنید تا سرکه کاملا خنک گردد و در ترشی استفاده کنید. اگر سرکه حاوی آب باشد، ترشی کپک خواهد زد.
  • حتما سبزی را کاملا بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند. اگر سبزی‌ها خشک نشوند، ترشی کپک می‌زند.
  • درب شیشه ترشی باید محکم باشد.
  • تا زمانی که ترشی برسد، آن را در جای خشک قرار دهید.
  • قاشق یا ملاقه‌ای که برای کشیدن ترشی استفاده می‌کنید، باید تمیز باشد. در صورتی که چرب یا آلوده باشند، ترشی خراب خواهد شد.
  • برای نگهداری ترشی از فضاهای خنک که آفتاب گیر نیستند، استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید نعناع را حذف کنید. در اینصورت پیاز را درون شیشه ریخته و لابلای آن نمک بریزید، در پایان در شیشه سرکه بریزید تا کاملا پر شود.
  • در صورت تمایل به جای سرکه می‌توانید از آبلیموی خانگی یا آبغوره استفاده کنید. در صورت استفاده از آبغوره، حتما باید آن را بجوشانید و سپس در شیشه حاوی پیاز سفید، نمک و نعناع بریزید.
  • اگر سرکه خانگی برای درست کردن این ترشی استفاده کنید، طعم آن به مراتب بهتر خواهد بود.


جالب است بدانید که محتویات ترشی تمام خواص خود را حفظ خواهند کرد، البته به شرط آنکه به صورت خام در ترشی استفاده شوند. بنابراین پیاز ترشی تمام خواص پیاز خام را دارد.

پیاز حاوی کلسیم، سدیم، آهن، فسفر، ید، ویتامین‌های B ،A و C است. پیاز به استحکام لثه‌ها کمک می‌کند و برای درمان درد‌های عصبی و پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. البته این نکته را در نظر بگیرید که ترشی پیاز اشتها را افزایش می‌دهد، بنابراین هنگامی که آن را همراه با غذا سرو می‌کنید، این نکته را در نظر داشته باشید. همچنین این ترشی برای مبتلایان به ناراحتی‌های معده چندان مناسب نیست و می‌تواند باعث تشدید مشکل آن‌ها شود.


طرز تهیه ترشی پیاز سفید,طرز تهیه ترشی پیاز محلی,طرز تهیه ترشی پیاز بنفش,طرز تهیه ترشی پیاز با سرکه قرمز,طرز تهیه ترشی پیاز ریز,طرز تهیه ترشی پیاز قرمز ریز,طرز تهیه ترشی پیازچه,طرز تهیه ترشی پیاز کوچک,طرز تهیه ترشی پیاز قرمز کوچک,طرز تهیه ترشی پیاز سفید با سرکه قرمز,طرز تهیه ترشی پیاز سفید خوشمزه,طرز تهیه ترشی پیاز ریز قرمز,طرز تهیه ی ترشی پیاز ریز,طرز تهیه ترشی پیازچه


طرز تهیه آبگوشت کشک اراک


طرز تهیه آبگوشت کشک اراک


Image result for ?طرز تهیه آبگوشت کشک?‎


به منظور تهیه این آبگوشت برای هشت نفر، به دو الی دو و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
گوشت ماهیچه یا سردست 800 گرم
پیاز 3 عدد درشت
بادمجان 350 گرم
نخود 160 گرم
لوبیا چیتی 80 گرم
کشک 200 الی 220 گرم
زردچوبه یک قاشق مرباخوری
نعناع 2 قاشق سوپخوری
روغن، نمک و فلفل به میزان لازم

 

چند نکته:

  • نخود و لوبیا را از 24 ساعت قبل جداگانه خیس کرده و چندین مرتبه آب آن را عوض کنید. با اینکار نفخ آن‌ها تا حد زیادی از بین خواهد رفت و از طرف دیگر به زمان کوتاه‌تری برای پخت نیاز خواهند داشت.
  • ترجیحا کشک را بجوشانید و سپس در غذا استفاده کنید. به این ترتیب از سلامت آن اطمینان حاصل خواهید کرد.
  • در صورت تمایل می‌توانید بادمجان را از دستور این غذا حذف کنید.
  • از بادمجان‌های قلمی و شیرین استفاده کنید تا در نهایت غذا طعم بهتری داشته باشد.

طرز تهیه آبگوشت کشک


  1. آبی که نخود را در آن خیس کرده‌اید، دور بریزید. نخود را همراه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد.
  2. همانند نخود، لوبیا را نیز بشویید و بپزید.
  3. گوشت را خرد کرده و بشویید.
  4. یک پیاز را نگینی خرد کنید یا رنده بزنید.
  5. سپس گوشت را با شش لیوان آب، زردچوبه، فلفل سیاه و پیازی که خرد کرده بودید روی حرارت قرار دهید تا بپزد. در هنگام پخت کفی که روی گوشت جمع می‌شود را بردارید و دور بریزید. در صورت تمایل می‌توانید مقدری برگ بو یا رزماری را نیز اضافه کنید.
  6. دو عدد پیازها را نگینی یا خلالی خرد و سرخ کنید.
  7. زمانی که گوشت پخت، نیمی از پیاز داغ را به آن اضافه کنید.
  8. نخود و لوبیا را در آبکش بریزید تا آب اضافی آنها برود، سپس آنها را به گوشت اضافه کنید.
  9. بادمجان را پوست بگیرید و روی آنها با چاقو چندتا شیار ایجاد کنید، سپس در ماهیتابه با مقداری روغن سرخ کنید.
  10. بادمجان ها را به آبگوشت بیفزایید.
  11. مقداری از آبگوشت را بردارید و کشک را در آن حل کنید.
  12. کشک را نیز به آب گوشت اضافه نمایید.
  13. از آنجا که کشک مقداری نمک دارد، پس از اضافه کردن آن، ابتدا اندکی از آبگوشت را تست کنید و سپس اگر نمک آن کم بود، مقداری اضافه نمایید.
  14. زمانی که آبگوشت جاافتاد، می‌توانید آن را سرو کنید.
  15. در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. زمانی که روغن داغ شد، پودر نعناع خشک را به روغن اضافه کنید و 30 ثانیه بعد از روی حرارت بردارید و نعناع را بهم بزنید تا با حرارت روغن سرخ شود. نعنا داغ را برای تزیین آبگوشت استفاده کنید.
به همین سادگی آبگوشت کشک آماده است و می‌توانید آن را همراه با نان میل کنید.


چند نکته:

  • اگر آب غذا کم بود، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.
  • مواظب باشید که نعناع خشک بیش از حد حرارت نبیند. اگر نعناع بسوزد، باعث تلخ شدن آبگوشت کشک می‌شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید بادمجان را با سیب زمینی جایگزین کنید. در این صورت باید سیب زمینی ها را کاملا بشویید و همانند دیزی آنها را به آبگوشت اضافه کنید تا بپزند.
  • همانند دیزی می‌توانید برای این آبگوشت نیز گوشت کوبیده درست کنید.
  • بادمجان‌ها را بعد از سرخ کردن در یک ظرفی که کف آن را با دستمال پوشانده اید، قرار دهید تا روغن اضافی بادمجان‌ها گرفته شود.
 
این نوع آبگوشت غذایی کامل و مقوی است. گوشت قرمز مقدار زیادی پروتئین، آهن، ویتامین E، ویتامین‌های خانواده B، روی و زینک دارد و برای حفظ سلامتی بسیار مفید است. علاوه بر این کشک موجود در این غذا، مقدار قابل توجهی کلسیم دارد که برای استخوان‌های بدن ضروری است. حبوباتی که در آبگوشت استفاده می‌شود، حاوی پروتئین گیاهی است. در نتیجه این غذا هرآنچه که باید را دارد، اگر آن را همراه با سبزی خوردن سرو کنید، فیبر را نیز به وعده غذایی خود اضافه کرده‌اید.

,طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان,طرز تهیه آبگوشت کشک اراک,طرز تهیه آبگوشت کشکی,طرز تهیه آبگوشت کشک و بادمجان,طرز تهیه آبگوشت کشک دوگوله دودار,طرز تهیه آبگوشت کشک لرستان,طرز تهیه آبگوشت کشک اراکی,آبگوشت کشک اراک,آبگوشت کشک اصفهان,آبگوشت کشک بادمجان,آبگوشت کشک لرستان,آبگوشت کشک اراکی,آبگوشت کشکی,آبگوشت کشک کرمان,آبگوشت با کشک و بادمجان,آبگوشت بادمجان و کشک همدان,آبگوشت بادمجان و کشک کرمان


طرز تهیه ترشی فلفل سبز کبابی

 


طرز تهیه ترشی فلفل سبز کبابی

Image result for ?ترشی فلفل?‎

1. طرز تهیه ترشی فلفل دلمه فوری


مواد لازم
فلفل دلمه 1 کیلوگرم
آب 1 پیمانه
سرکه 5 پیمانه
نمک 1 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه

دستور تهیه:
  1. برای تهیه ترشی فلفل می‌توانید بسته به ذائقه خود از ترکیبی از فلفل تند و شیرین در رنگ‌های سبز و قرمز استفاده کنید. بدون درنظر گرفتن نوع فلفل مورد استفاده برای تهیه ترشی نکته مهم تازه بودن فلفل است. سعی کنید ترشی فلفل را با فلفل تازه که دارای پوست صاف و بدون لک است درست کنید تا به طعم واقعی آن دست یابید. فلفل‌ها را با آب سرد یا ولرم بشویید.

  2. فلفل ها را پس از شستن از وسط به دو نیم تقسیم کرده و تخم‌های آن را خارج کنید.


  3. برای جدا کردن پوست فلفل دلمه‌ای‌ها، می‌توانید آن‌ها را در فر قرار دهید یا از یک توری سیمی استفاده کنید. فر را روی حرارت 450-400 درجه فارنهایت گرم کنید، فلفل‌ها را از سمت پوست در سینی فر قرار داده و به مدت 8-6 دقیقه در فر بگذارید. همچنین می‌توانید برش‌های فلفل دلمه‌ای را روی توری سیمی بچینید و روی اجاق گاز حرارت دهید. توری را مرتب بچرخانید تا اطراف فلفل‌ها به یک اندازه حرارت ببیند.
  4. فلفل‌ها را پس از کباب کردن در یک سینی بچینید و روی آن‌ها را با یک پارچه نخی مرطوب بپوشانید تا سریع‌تر خنک شده و پوست آن‌ها راحت‌تر جدا شود.


  5. پوست فلفل دلمه ای‌ها را بگیرید و برای قسمت‌هایی که پوست آن‌ها به راحتی جدا نمی‌شود از یک چاقو استفاده کنید. سپس به صورت برش‌های باریکی خرد کنید.

  6. 5 پیمانه سرکه، 1 پیمانه آب، 1 قاشق غذاخوری نمک و 2 حبه سیر را در یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید تا 10 دقیقه بجوشد. پس از اینکه محتویات قابلمه حدود 10 دقیقه جوشید، سیر‌ها را از آن خارج کنید.
  7. بطری‌های مورد استفاده برای تهیه ترشی فلفل را تمیز بشویید و به صورت وارونه در یک قابلمه آب جوش قرار دهید، طوریکه 6-5 سانتی‌متر از ارتفاع آن‌ها در آب جوش قرار گیرد. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید بطری‌ها 10 دقیقه در آب جوش بمانند. درب بطری‌ها را می‌توانید در یک قابلمه آب جوش دیگر بجوشانید.

  8. تکه‌های فلفل را در بطری بریزید و بطری را با آن پر کنید، طوری که 2 سانتی‌متر بالای آن خالی بماند.

  9. محلول سرکه را روی فلفل بریزید، طوری‌که یک الی یک و نیم سانتی‌متر از بالای بطری خالی بماند. سپس با یک پارچه نخی، لبه‌ بطری‌ را خشک کنید و درب آن‌ را محکم ببندید.

  10. در یک قابلمه بزرگ تا حدی آب بریزید که حداقل 5-4 سانتی‌متر از ارتفاع بطری‌ها را بپوشاند. قابلمه را روی حرارت قرار دهبد تا آب موجود در آن به جوش آید، سپس بطری‌ها را در آن بچینید.

  11. درب قابلمه را بسته و روی حرارت متوسط قرار دهید، صبر کنید تا حدود 10 دقیقه بجوشد. برای اینکه بطری ها در هنگام جوشیدن نشکنند، می‌توانید یک حوله کف قابلمه پهن کنید و بطری ها را روی آن قرار دهید.

  12. بطری‌ها را از قابلمه خارج کرده و روی یک سطح صاف قرار دهید تا خنک شوند.

2. طرز تهیه ترشی فلفل سبز


مواد لازم
فلفل سبز تند 500 گرم
سیر 4-5 حبه
نعنا و ترخون 200 گرم
سرکه 1 لیتر
نمک 1-2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:
  1. نعنا و ترخون را پس از پاک کردن شسته و روی پارچه نخی قرار دهید تا خشک شوند.
  2. سیر را حبه حبه کنید و پوست بگیرید، بشویید و روی پارچه نخی قرار دهید تا آب آن گرفته شده و خشک شود.
  3. فلفل سبز‌ها را شسته و روی پارچه نخی خشک کنید.
  4. آب و نمک را مخلوط کرده و 5 دقیقه بجوشانید. پس از سرد شدن آب نمک، فلفل‌ها را در آن بریزید و اجازه دهید 3 روز در آن بماند.
  5. پس از 3 روز، فلفل‌ها را در صافی بریزید تا آب آن‌ها خارج شود. سپس در یک بطری شیشه‌ای تمیز، یک لایه فلفل بریزید، روی فلفل را با یک لایه نعنا، ترخون و سیر بپوشانید و بقیه فلفل‌ها را در بطری بریزید.
  6. بطری را با سرکه پر کنید و اجازه دهید درب آن یک روز باز بماند. پس از یک روز درب بطری را محکم بسته و در جای خنک قرار دهید تا برسد.
  7. پس از 15 روز ترشی فلفل آماده است و می‌توانید آن را مصرف کنید.

فلفل حاوی مقادیر زیادی آب، فیبر، آنتی اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی است. مواد قلیایی موجود در برخی از فلفل‌ها باعث ایجاد طعم تند و کمی تلخ در آن‌ها می‌شود. فلفل یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C محسوب می‌شود و باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. فلفل تند باعث افزایش انرژی و گرمازایی در بدن شده و با سوراندن کالری موجب کاهش وزن می‌شود. اما علی‌رغم خواصی که این سبزی دارد خوردن آن به افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی و هموروئید توصیه نمی‌شود.


طرز تهیه ترشی فلفل همدانی,طرز تهیه ترشی فلفل تند,طرز تهیه ترشی فلفل سبز کبابی,طرز تهیه ترشی فلفل سبز شیرین,طرز تهیه ترشی فلفل قرمز,طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای,طرز تهیه ترشی فلفل تند سبز,طرز تهیه ترشی فلفل بیور,ترشی فلفل سبز,ترشی فلفل سبز کبابی,ترشی فلفل دلمه ای,ترشی فلفل دلمه ای شکم پر,ترشی فلفل دلمه ای کبابی,ترشی فلفل دلمه ای ریز,ترشی فلفل دلمه ای رنگی,ترشی فلفل کبابی,ترشی فلفل کبابی ترکیه ای,ترشی فلفل کبابی شکم پر